جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد عزیزی شاعر انقلاب و اهل بیت (ع) پنج سال به دلیل کاهش سطح هوشیاری به وضعیت کما رفت و با این حال هنوز تغییر چندانی در سطح هوشیاری او حاصل نشده است.

احمد عزیزی

به گزارش مهر، احمد عزیزی شاعر و مداح اهل بیت (ع) 15 اسفندماه 1386 به دلیل کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی به وضعیت کما رفت و از آن روز تا کنون یعنی حدود 5 سال در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری است.

این روزها اما احمد عزیزی شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و بیماری صعب‌العلاجش پس از پنج سال همچنان او را آزار می‌دهد.

زینب عزیزی خواهر احمد عزیزی درباره آخرین وضعیت جسمی او به خبرنگار مهر گفت: وضعیت جسمی احمد خوب است؛ علائم حیاتی از جمله تنفس، فشار خون و ضربان قلب او در حد مطلوبی است و در مورد تغذیه هم مشکلی برای خوردن غذا از طریق دهان ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: اما سطح هوشیاری احمد تغییری نکرده و روی همان عدد 10 و 11 در نوسان است و این با سطح هوشیاری نرمال که 15 است، اختلاف زیادی دارد.

به گفته خواهر این شاعر انقلاب و اهل بیت (ع) و بر اساس اعلام پزشکان، رسیدن به این سطح از هوشیاری (نرمال) مستلزم چیزی شبیه شوک است.

زینب عزیزی افزود: 15 اسفند امسال پنجمین سالی است که احمد در این وضعیت به سر می‌برد و من از همه مردم خوب کشورمان می‌خواهم در این روزهای عزیز و در آستانه فصل زندگی، برای بهبودی احمد دعا کنند.

وی همچنین درباره آخرین خبرها از بنیاد فرهنگی احمد عزیزی که قرار است از سوی حوزه هنری تاسیس شود، گفت: به تازگی به آقای مومنی (رئیس حوزه هنری) صحبت کردم ولی واقعیت این است که امسال سال مالی جالبی نیست و راه‌اندازی چنین بنیادی نیازمند بودجه و صرف مخارج سنگین و از همه مهمتر مشارکت نهادهای دیگر از جمله وزارت ارشاد است.

خواهر احمد عزیزی یادآور شد: در هر صورت تا جایی که من پیگیر این وعده بوده‌ام، هنر اتفاقی که بشود به اتکای آن خبری داد، نیفتاده است.

وی همچنین درباره وضعیت کتاب‌های احمد عزیزی که قرار بود برخی از آنها پس از سال‌ها تجدید چاپ شوند، به دلیل اینکه بیشتر وقتش را برای پرستاری از او در بیمارستان صرف می‌کند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

کد خبر 203528
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز