مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: زنی که در یک تبلیغ تلویزیونی بهداشتی در کالیفرنیا برای به تصویر کشیدن مبارزه‌اش با اعتیاد به نیکوتین از راه سوراخی در گلویش سیگار ‌کشید، از سرطان درگذشت.

Debi Austin

به گزارش آسوشیتدپرس مقامات بهداشتی و خانواده دبی آستین اعلام کردند او در 22 فوریه در بیمارستان ولی پرسبیتارین در وان نویز کالیفرنیا در 62 سالگی درگذشته است.

آستین برای اولین بار در سال 1996 در تلویزیون ظاهر شد و به بینندگان گفت سیگار کشیدن را در 13 سالگی آغاز کرده و هیچگاه نتوانسته است آن را ترک کند.

آستین با صدایی خفیف و خش‌دار همراه با مکث، پیش از آنکه سیگاری روشن کند و در سوراخ روی گلویش قرار دهد، خطاب به دوربین می‌گوید: "آنها می‌گویند نیکوتین اعتیادآور نیست." او از بینندگان می‌پرسد: "چطور می‌شود چنین حرفی زد؟" و دود سیگار را از سوراخ گلویش بیرون می‌دهد.

این سوراخ روی گلوی او که "استوما" نام دارد، به او امکان می‌داد پس از برداشته شدن حنجره‌اش در که 42 سالگی‌اش انجام شده بود، نفس بکشد.

اداره بهداشت ایالت کالیفرنیا می‌گوید این تبلیغ تلویزیونی "شناخته‌شده‌ترین و موردبحث‌ترین آگهی کنترل دخانیات در این ایالت" بود.

دکتر ران چاپمن رئیس اداره بهداشت کالیفرنیا می‌گوید: "دبی پیشگام مبارزه با دخانیات بود و با در میان گذاشتن داستان زندگیش با دیگران برای آگاه کردن کالیفرنیایی‌ها درباره خطرات سیگار کشیدن شجاعت فوق‌العاده‌ای نشان داد. او الهامبخش کالیفرنیایی‌ها در ترک سیگار بود و بر افراد بی‌شماری تاثیر گذاشت."

چهار ماه پس از پخش این آگهی آستین سیگار کشیدن را ترک کرد- عادتی که شامل کشیدن سه پاکت سیگار در روز بود. او در بقیه زندگیش با اشکال گوناگون سرطان در مبارزه بود. او در آگهی‌های دیگری هم ظاهر شد و بقیه زندگیش را وقف مبارزه با استعمال دخانیات کرد.

کد خبر 203512
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز