دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه بورس: به‌دنبال انتشار دو گزارش در روزنامه همشهری، نحوه ادغام بانک تات و شکل‌گیری بانک آینده، مشخص و تکلیف 11هزار سهامدار روشن شد.

بورس

به گزارش همشهری، تازه‌ترین اطلاعات از ماجرای تأسیس بانک آینده نشان می‌دهد که با توجه به سکوت قانون تجارت در برابر موضوع ادغام، این بانک حاصل ادغام غیرحقوقی بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی است. پس از تأسیس بانک آینده این سه مؤسسه از عرصه بانکداری خدا‌حافظی خواهند کرد.

همزمان با آغاز پذیره‌نویسی بانک آینده از روز شنبه در فرابورس، موضوع تعیین تکلیف سهامداران بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی در رسانه‌ها مطرح شد. براساس نظر بانک مرکزی این سه مؤسسه باید در یکدیگر ادغام می‌شدند اما براساس اظهارنظر مسئولان بازار سرمایه، بانک آینده، یک بانک جدید است و ربطی به بانک تات ندارد. آخرین یافته‌های خبرنگار همشهری حاکی از آن است که پس از تأسیس بانک آینده،

بانک تات و مؤسسه‌های مالی و اعتباری صالحین و آتی باید از عرصه بانکداری خداحافظی کنند، چون از یک طرف بانک مرکزی مجوز فعالیت بانکی این مؤسسات را لغو کرده و از طرف دیگر بانک آینده با سرمایه سهامداران این سه مؤسسه در حال شکل‌گیری است. خبر‌های دریافتی حکایت از آن دارد که همزمان با پیگیری روزنامه همشهری برای تعیین تکلیف سهامداران بانک تات با انتقال 11هزار سهامدار به بانک آینده موافقت شده است و همه سهامداران بانک تات، مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی به طریقی به بانک جدید آینده منتقل می‌شوند.

سهامداران هر یک از این سه مؤسسه یادشده، مالک 25درصد از سهام بانک آینده خواهند بود؛ یعنی اینکه بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی هر کدام با درنظر‌گرفتن میزان سهامشان در بانک قبلی در مجموع 75درصد از سهام بانک آینده(هرکدام 25درصد) را در اختیار خواهند داشت و 25درصد باقیمانده نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی در فرابورس فروخته خواهد شد. اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که بانک مرکزی موافقت کرده بخشی از سرمایه اولیه بانک تازه تأسیس آینده از طریق آورده غیرنقدی سهامداران بانک تات و مؤسسات مالی و اعتباری صالحین و آتی تأمین شود.

به این ترتیب مجموع دارایی‌های این سه مؤسسه، شامل اموال غیرمنقول و دیگر دارایی‌ها، به ارزش 300میلیارد تومان به بانک آینده منتقل می‌شود. گفته می‌شود که اشخاص حقیقی قید‌شده در اعلامیه پذیره‌نویسی و مؤسسان بانک آینده، نمایندگان سهامداران سه مؤسسه یادشده هستند که باید با موافقت بانک مرکزی در مجموع 600میلیارد تومان از سرمایه اولیه بانک آینده را به‌صورت 300میلیارد تومان نقدی و 300میلیارد تومان غیرنقدی تأمین کنند. به این ترتیب، بانک آینده با انتقال دارایی‌های سه مؤسسه مذکور، از همان آغاز فعالیتش بیش از 550شعبه در سراسر کشور خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که این بانک با مجموع سپرده‌هایی معادل 10هزار میلیارد تومان فعالیتش را آغاز کند.

کد خبر 203060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز