همشهری آنلاین: بن افلک، کارگردان فیلم ضد ایرانی آرگو که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۳ شد، هنگام دریافت این جایزه گفت: از مردم ایران که در شرایط وحشتناکی زندگی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

آرگو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یو‌اس‌ای‌تودی، ساعاتی پیش آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی برندگان این دوره از رقابت‌ها را اعلام کرد.

در دقایق پایانی این مراسم، فیلم ضد ایرانی «آرگو» ساخته «بن افلک» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال شد.

این فیلم روایتی هالیوودی از واقعه تسخیر سفارت‌خانه آمریکا به دست دانشجویان ایرانی در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران و فرار شش دیپلمات آمریکایی از ایران است.

این فیلم محصول کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» است.

جالب اینکه در اقدامی نادر نام «آرگو» از کاخ سفید توسط «میشل اوباما»، همسر رئیس‌جمهور آمریکا، به عنوان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال اعلام شد.

«میشل اوباما» از طریق ویدئو کنفرانس از کاخ سفید به طور مستقیم با این مراسم در ارتباط بود.

جایزه اسکار را «جک نیکلسن»، بازیگر کهنه‌کار هالیوود به «بن افلک» اهداء کرد.

«افلک» پس از حضور روی سن گفت: هیچگاه فکر نمی‌کردم که پس از 15 سال (برنده شدن برای «ویل هانتینگ نابغه») بار دیگر به اینجا بازگردم؛ بازگشت من به اینجا به خاطر کمک‌های فراوان مردمی است که بدون هیچ نفعی به من کمک کردند.

وی افزود: می‌خواهم «استیون اسپیلبرگ» بداند که یک نابغه است و همه هشت نامزد دیگر به اندازه من حق داشتند که اینجا حضور داشته باشند، می‌خواهم از همین جا از کانادایی‌ها، دوستانم در ایران که هم‌اکنون در شرایط وحشتناکی زندگی می‌کنند، همسرم_به خاطر موفقیتم در ازدواج_ تشکر کنم، 15 سال پیش من درست همینجا در کنار «مت دمون» ایستاده بودم، و هیچ ایده‌ای درباره کاری که انجام می‌دادم نداشتم، من خیلی بی‌تجربه بودم و هیچگاه فکر نمی‌کردم که دوباره به اینجا بازگردم ولی به خاطر خیلی از شماهایی که امشب اینجا حضور دارید من بار دیگر به اینجا برگشتم. شما به من یاد دادید که باید از آن چیزی که فکر می‌کنم می‌توانم، سخت‌تر کار کنم، این مهم نیست که در زندگی ضربه بخورید مهم این است که تسلیم مشکلات نشوید.

کد خبر 203015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز