همشهری آنلاین: نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر توجه به اخلاق در سیاست گفت: بهترین سازوکار برای زدودن بداخلاقی‌های سیاسی آن است که افراد به ویژه مسئولان تلاش کنند بیشتر بر نفسشان مسلط شوند و خودسازی را تقویت کنند.

دین

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد سالک، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) در مورد ایجاد سازو کاری برای مقابله با بداخلاقی‌های سیاسی گفت: سازو کار اصلی به همت و اراده افراد بستگی دارد، آنچه در روایات ما آمده این است که حب ریاست موجب اختلاف خواهد شد و انسان را هلاک می‌کند.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند از اینکه اسرارتان را فاش کنید بپرهیزید و نیز از ریاست‌طلبی دوری کنید، زیرا اگر دچار این دو مسئله شوید شما را به هلاکت خواهد رساند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سازوکار و نسخه‌ای که برای مقابله با بداخلاقی‌ها می‌توان تجویز کرد این است که از حب دنیا و مسائل دنیوی و قدرت‌طلبی افراد پرهیز کنند؛ اگر انسان‌ها و افرادی همچون مسئولان تلاش کنند بیشتر بر نفسشان مسلط شوند و خودسازی را تقویت کنند بهترین سازوکار برای زدودن بداخلاقی‌های سیاسی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با ذکر این مطلب که همه باید خود را در محضر خدا ببینند، گفت: در هر مسئولیتی که باشیم باید خدا را ناظر اعمال خود بدانیم و آیه «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى» را همیشه زمزمه کنیم، اگر نظارت خداوند را باور کردیم مشکلات اقتصادی و سایر مشکلات کشور حل خواهد شد، انسجام و اتحاد مردم بیشتر شده و دشمنان مأیو‌س‌تر خواهند شد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث« الناس علی دین ملوکهم» گفت: مردم بر شیوه مسئولان و امرای خود حرکت می‌کنند، این امر مخصوص کشور ایران و در دوره کنونی نیست بلکه برای همه کشور و برای همه تاریخ است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وحدت مسئولان می‌تواند به اتحاد و انسجام بیشتر مردم منجر شود، عنوان کرد: همدلی سبب می‌شود تا همه به یکدیگر محبت کنند، استحکام نظام بیشتر شود و مردم به آینده امیدوار شوند و بتوان کارهای بزرگتری در کشور انجام داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه دادن به بداخلاقی‌های سیاسی را موجب تضعیف نظام اسلامی خواند و گفت: نباید اصل را بر نزاع و اختلاف بنا کرد، دشمنان انقلاب اسلامی مترصد هستند تا یک موضوع را صدها برابر بزرگ جلوه دهند و با استفاده از رسانه‌های خود هجمه بزرگی به ایران وارد کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: قرآن کریم در آیات متعدد ادامه دادن به اختلافات را موجب خسارت به مسلمانان و فشل شدن آنها دانسته است، در طول تاریخ اسلام نیز هرگاه اختلافات جای خود را به همدلی و مهربانی داد، امت اسلامی با حوادث ناگواری روبرو شد.

کد خبر 202986
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز