همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت از تجدید نظر در قیمت‌های جدید خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری پیش از ظهر روز یکشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از صادرکنندگان برتر با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور درباره انتقاد از قیمت بالای خودروهای تولید داخل اظهارداشت: دستور رئیس جمهور برای ما لازم الاجرا است و همین دلیل صبح امروز به سازمان حمایت دستور دادم، تا درخصوص قیمت‌های جدید خودرو تجدید نظر لازم صورت گیرد و در روزهای آینده نتیجه این تجدید نظر اعلام می‌شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سازمان حمایت بررسی‌های لازم در این باره انجام می‌دهد و سعی می‌کنیم در تجدید نظر قیمت خودرو طوری عمل کنیم که نظر مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تأمین شود.

وی افزود: در روش قبلی قرار بود، حدفاصل قیمت بازار تا قیمت محاسباتی طی شود به طوری که قیمت بازار به عنوان سقف قیمت و نرخ محاسباتی کف قیمت باشد و فاصله بین این دو توسط خودروساز در نظر گرفته شود.

غضنفری با تاکید بر اینکه خودروسازان باید عرضه را بیشتر کنند و قیمتها باید مطابق با دستور رئیس جمهور قیمت‌ها را کاهش دهند، گفت: سازمان حمایت باید به نحوی در قیمت‌ها تجدید نظر کند، تا بازار به سمت تثبیت پیشرفته و نظر مردم تأمین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص معوقات جوایز صادراتی گفت: قرار است مبلغ 25 میلیارد تومان به‌عنوان معوقات جوایز صادراتی و هم‌چنین هیئت‌های تجاری پرداخت شود.

کد خبر 202858
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز