همشهری آنلاین: محمدرضا لطفی که اواخر بهمن در نشست نقد نغمه درباره بازسازی ها در موسیقی سنتی سخن گفته بود، 10 و 11 اسفند گروه بازسازی شیدا را برای اجرای کنسرتی از بازسازی های رضاقلی میرزا ظلی در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌فرستد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه آوای شیدا  کنسرت گروه «بازسازی شیدا»  در ساعت 19 و 30 دقیقه روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ اسفندماه 91 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

 این کنسرت زیر نظر «محمد رضا لطفی » در دو بخش آواز بیات اصفهان و چهارگاه اجرا خواهد شد.در قسمت نخست این برنامه که به بازسازی اثر اصفهان  رضا قلی میرزا ظلی می پردازد ؛قطعات پیش درآمد اصفهان اثر «علی اکبرخان شهنازی » ،تصنیف نادیده رخت ،چهار مضراب بیات راجه ،ضربی عشاق ،تصنیف سلسله موی دوست،تصنیف تازه نگار و رنگ اصفهان اثر «محمد رضا لطفی » اجرا می شود و در بخش دوم این کنسرت، گروه بازسازی شیدا با بازسازی اثر چهارگاه ظلی همراه با قطعات پیش درآمد چهار گاه (لزگی) ،دو ضربی زابل ،تصنیف نگارا،کمان داران ابرو،تصنیف بتان و... به روی صحنه می رود. بخشی از این قطعات در قالب آلبوم یاد ظلی پیش از این از سوی موسسه آوای شیدا به بازار موسیقی عرضه شده بود.

more

 انتشار آلبوم یادواره ظلی در مجموعه بازسازی شیدا

 نوازندگان گروه «بازسازی شیدا »، ماهیار تمسکنی (سنتور)، رضا پرویززاده (کمانچه)، محمد امین اکبرپور (تار)، محمد میرزایی (نی)، حسین حدت (عود)، سهیل اله دادیان (تمبک) هستند و «سجاد مهربانی» خوانندگی این کنسرت را بر عهده دارد.

به گزارش همشهری آنلاین  گروه بازسازی شیدا پس از  استقرار دوباره محمدرضا لطفی  در ایران در سال 85 و تشکیل گروه بانوان شیدا و گروه همنوازان شیدا در سال 1386با هدف تداوم بازسازی و مرمت آثار گذشته ، تاسیس شد که کنسرت هایی را در تالار برج میلاد و تالار وزارت کشور با آواز امید اثنی عشری به روی صحنه بردند.

more

 نیمه پر کنسرت محمدرضا لطفی

محمد رضا لطفی در گوشه هایی از بروشور این برنامه آورده است :« من عقیده دارم که بازسازی آثار گذشتگان باید طوری به اجرا درآید که مورد توجه مردم یا حداقل شاگردان موسیقی قرار گیرد و این بدون داشتن ذوق هنری مقدور نیست .اگر روزی در کنار بازسازی ها ذوق و سلیقه هنری بالا رود ما می توانیم مدعی شویم که موفق شده ایم .» وی در ادامه آورده:« گروه بازسازی شیدا تلاش دارد با نظارت اینجانب راه اجتماعی تر شدن این آثار را هموار نماید .» گفتنی ست ،کنسرت موسیقی گروه «بازسازی شیدا» در دو شب پنجشنبه و جمعه ساعت 30/19 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوان اجرا می شود.

لطفی اخیرا در نشست بیست و ششم نقد نغمه به تشریح دیدگاههای خود درباره بازسازی آثار گذشتگان پرداخت.

more لطفی از بازسازی گفت؛گزارش کامل نشست26 نقد نغمه در همشهری آنلاین

کد خبر 202851
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز