یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که روغن ماهی و آسپرین می‌تواند کلید مقابله با یک گروه از بیماری‌های مزمن ویرانگر چون آرتروز باشد

آسپرین و روغن ماهی، درمان آرتروز

به گزارش مهر، محققان بیمارستان بیرگهام و زنان و همچنین دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون به این نتیجه رسیدند که ترکیب روغن ماهی و آسپرین برای مقابله با التهابی که می‌تواند عامل بیماری‌هایی چون بیماری‌های قلبی، سرطان، آرتروز و آلزایمر باشد، موثر واقع می‌شود.

هم آسپرین و هم اسیدهای چرب امگا3 از ماهی‌ها دارای تأثیرات ضد التهابی هستند اما این تحقیق نشان می‌دهد که وقتی هر دو دارو با هم مصرف شود می‌تواند پاسخ مناسبی به بیماری‌های بلندمدت یا مزمن بدهند.

التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب و اجسام خارجی است.

وقتی آسیبی زیان آور و یا دردناک بر بدن تأثیر می‌گذارد یک پاسخ بیولوژیکی با هدف رفع آن ارائه می‌شود و نشانه‌های التهاب نشان می‌دهد که بدن تلاش می‌کند خود را التیام دهد.

اما اگر فردی طی یک مدت از غذاهای پرچرب استفاده کند، چربی بدنش بالا باشد و یا دخانیات استعمال کند، ممکن است این محرک آزار دهنده به سادگی از بین نرود، بنابراین سیستم ایمنی کنترل خود را از دست می‌دهد و بدن بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

التهاب بلند مدت می‌تواند مزمن شود که این امر به دریچه قلب و سلول‌های مغزی آسیب رسانده، باعث سکته شده و مقاومت در مقابل انسولین را افزایش می‌دهد که در نتیجه بیمار مبتلا به دیابت می‌شود. این امر همچنین ممکن است به شکل گیری سرطان در بدن نیز منتهی شود.

آسپرین از سوی میلیون‌ها نفر برای دور نگاه داشتن حملات قلبی و سکته مصرف می‌شود، این دارو برای رقیق کردن خون به کار می‌رود تا خطر شکل گیری لخته‌های خونی از بین برود.

آسپرین همچنین محرک تولید ملکول‌هایی به نام رزولین است که به طور طبیعی از اسیدهای چرب امگا3 ساخته می‌شود.

رزولوین التهابی را که شرایط جسمانی را وخیم می‌کند از بین می‌برد.

امگا 3 در ماهی‌های چرب چون سالمون و ساردین و همچنین مرغ، آجیل، کلم و اسفناج و روغن‌های سبزیجات یافت می‌شود. ترکیب این دو نوع دارو تأثیر ضد التهابی طولانی مدتی دارد و رزولین D3 نام دارد، این گروه از محققان یک شکل خالص از D3 را ارائه کرده‌اند که هنگام استفاده روی سلول‌های انسانی عملکرد ضدالتهابی بالایی از خود به نمایش گذاشته است.

کد خبر 202831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز