جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مثل زنبور رمانی لطیف و پرکشش درباره دختری است که مادرش، او را در پنج سالگی با برادری دوساله در بغل در خیابان رها می‌کند.

کتاب مثل زنبور

کتاب مثل زنبوردختر در خیابان و گاراژ و خانه دیگران و سرآخر در پرورشگاه بزرگ می‌شود. او پس از ازدواج، زندگی‌اش را صرف بزرگ کردن بچه‌های بی‌سرپرست کرده است.

خانم ایزابل ژیرار، نویسندۀ کتاب مثل زنبور در سال 1954 در شهر پاریس متولد شد و بیش از بیست سال است که در شهر شرانت زندگی می کند و در موسسۀ فنی دانشگاهی آنگولم (IUT) به تدریس زبان انگلیسی مشغول است.

رمان حاضر نخستین کتاب اوست: درباره‌ی دخترکی برزیلی است که مادرش او را در خیابان های ریو دو ژانیرو رها می‌کند.

قهرمان داستان، که از کودکی خود را بی پناه و آواره می‌یابد، در بزرگسالی، از هیچ تلاشی جهت وقف زندگی خود برای کودکان بی سرپرست دریغ نمی کند تا سرانجام، مؤسسه ای را جهت انجام این مهم، بنیان می نهد.

این کتاب یکی از پنج نامزد جایزۀ ادبی مدارس و دبیرستان های آنگولم بود که توانست آن را به دست آورد. سال بعد، دومین جایزه را از آن خود ساخت که جایزۀ ادبی Fcol (فدراسیون شهر شرانت در امور آثار ادبی) نام دارد.

رمان مثل زنبور نوشته ایزابل ژیرار با ترجمه‌ی دکتر آزیتا لسانی در 160 صفحه و به قیمت 7500 تومان توسط نشر آموت منتشرشده است.

کد خبر 202749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز