مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با اولویت‌یافتن موضوع کاهش مصرف انرژی در جهان، هم اکنون خانه‌ای با صفر درصد انرژی مصرفی با ابتکار «یانگ سو» در کره طراحی شده است.

خانه‌ای که به جای مصرف، انرژی تولید می‌کند

این خانه که به جای مصرف انرژی، آن را تولید می‌کند، با بودجه 284 هزار دلار امریکا ساخته شده و در جنوب شهر سئول پایتخت کره جنوبی، واقع است.

این خانه 230 متر مربعی که Sosoljip نام گرفته، نخستین گام عملی به سوی ایجاد یک جامعه خودکفا از لحاظ انرژی عنوان شده است.

اولین معیار برای طراحی این سازه، انرژی مصرفی صفر درصد بوده و مهم‌ترین مولفه برای عملی کردن این طرح "عایق‌گذاری" عنوان شده است.

تمامی اسکلت بتنی تقویت شده ساختمان جدید در یک "فوم‌استایر" با ضخامت 20 سانتی‌متر گذاشته شده است. این ماده در واقع مدل متراکمی از فوم پلی‌استایرن است که ویژگی‌های عمومی عایق‌بندی، آن را به انتخابی محبوب برای این طرح بدل کرد.

عایق‌گذاری مانع از توفال‌کوبی یا اتمام سطح بیرونی پنلی شد زیرا عمل نصب به طور اجتناب‌ناگزیری به عملکرد عایق‌ آسیب می‌زد. به جای آن، معمار این پروژه به اسپری polyurea روی آورد که یک سطح نسبتا سخت و ضدآب را تشکیل می‌دهد.

این خانه دارای پنل‌های خورشیدی گرمایی و فتوولتائیکی است که یک اجاق چوب‌سوز آن‌ را پشتیبانی می‌کند. ساختمان جدید همچنین بدون تهویه‌کننده هوای مکانیزه شده عمل می‌کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 202136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز