همشهری آنلاین: با تصویب دولت، سقف تسهیلات واحدهای مسکن مهر در آبادان، خرمشهر و واوان افزایش می یابد و پروژه های مسکن مهر شهری با اعمال نرخ‌های سود (9%)، (7%) و (4%) به ترتیب برای شهر تهران، مرکز استان‌ها و سایر مناطق توسط بانک های عامل فروش اقساطی می شود.

افزایش تسهیلات واحدهای مسکن مهر

ایسنا در این رابطه گزارش داد، با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی؛ بانک های عامل موظفند؛ در شهرهای آبادان و خرمشهر برای (8700) واحد مسکن مهر و اجاره ای (5) ساله (4880) واحد بانک ملی ایران، (3450) واحد بانک مسکن و (370) واحد بانک رفاه کارگران برای افزایش سقف تسهیلات به مبلغ سیصد میلیون(300،000،000) ریال مطابق ضوابط تسهیلات مسکن مهر برای هر واحد مسکونی اقدام کنند.

همچنین بانک مسکن موظف است؛ در شهر واوان برای (1600) واحد مسکن مهر برای افزایش سقف تسهیلات به مبلغ سیصد میلیون(300،000،000) ریال مطابق ضوابط تسهیلات مسکن مهر برای هر واحد مسکونی اقدام کند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی مجاز است؛ تا سقف یک و چهار دهم در هزار میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن در هر سال را از محل یارانه های بخش مسکن به عنوان کمک تشویقی اعطای تسهیلات مسکن مهر به بانک مسکن پرداخت کند.

وزارت راه و شهرسازی مجاز است؛ به منظور انجام خدمات فنی و نظارتی، اداری و پشتیبانی طرح مسکن مهر در شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت به ازای هر واحد مبلغ ششصد هزار (600،000) ریال از محل یارانه های بخش مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

بر اساس این مصوبه، بانک های عامل ملی ایران، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران موظفند؛ پروژه های مسکن مهر شهری را با اعمال نرخ های سود (9%)، (7%) و (4%) به ترتیب برای شهر تهران، مرکز استان ها و سایر مناطق فروش اقساطی کنند.

همچنین پروژه های مسکن مهر که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی احداث می شوند، مشمول رعایت آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان نیستند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

کد خبر 202098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز