دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «جان سخت» با فروش 62 میلیون دلاری در صدر گیشه‌ سینماهای جهان قرار گرفت.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم اکشن «یک روز خوب برای جان سخت» با بازی «بروس ویلیس» که پنجمین هنرنمایی وی در سری فیلم‌های پلیسی محسوب می‌شود، با فروش 62 میلیون دلاری از 9595 سالن سینما در 63 کشور جهان در صدر پرفروش‌ترین‌های دنیا ایستاد.

این فیلم که در حال حاضر در 37 کشور در حال اکران است و در 32 کشور در صدر گیشه قرار دارد،‌ در انگلیس با نمایش در 845 سالن سینما نزدیک به هشت میلیون دلار، در ژاپن با نمایش در 641 سالن سینما حدود هفت میلیون دلار، در روسیه با نمایش در 1693 سالن سینما حدود هفت میلیون دلار، در آلمان با نمایش در 703 سالن سینما کمی بیش از شش میلیون دلار و در مکزیک با نمایش در 1011 سالن سینما حدود سه میلیون دلار فروخت.

فیلم «جانگوی آزاد شده» ساخته کوئنتین تارانتینو که پنج نامزدی اسکار شامل بهترین فیلم را به دست آورده است، با فروش 7 / 13 میلیون دلار در 62 کشور مجموع فروش جهانی خود را از 200 میلیون دلار گذراند.

فیلم «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» با بازی «دانیل دی لوییس» در نقش «آبراهام لینکلن» که در 12 بخش از جمله بهترین فیلم و کارگردانی نامزد کسب اسکار شده، با نمایش در 2843 سالن سینما در 46 کشور جهان 6/6 میلیون دلار فروخت.

«زندگی پای» ساخته «آنگ لی» که هنرپیشگان نام‌آشنای هندی چون «عرفان خان» و «تابو» در آن ایفای نقش کرده‌اند و در 11 بخش نامزد اسکار شده، با فروش نزدیک به چهار میلیون دلار در 2817 سالن سینما در 27 کشور همچنان خوب می‌فروشد.

این فیلم برگرفته از رمان برنده‌ی جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته‌ یان مارتل است که داستان پسری هندی را روایت می‌کند که از یک حادثه‌ کشتی جان سالم به در می‌برد.

وی پس از این اتفاق 227 روز را در یک قایق با یک کفتار‌، اورانگوتان‌، ببر بنگال و گورخر مجروح سپری می‌کند.

 

کد خبر 201946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز