همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس جهت تامین نظر شورای نگهبان، با اصلاح ماده ۲۲ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست که اداره ثبت احوال را مکلف به قید نام کودک دراسناد سجلی زوجین سرپرست می کند، موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن) مجلس شورای اسلامی ‌با اصلاح ماده ۲۲ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی پرست و بدسرپرست موافقت کردند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اصلاح ماده ۲۲ به شرح ذیل است:

پس از صدور حکم قطعی سرپرستی، مفاد حکم از سوی دادگاه به اداره ثبت احوال ابلاغ می شود. اداره ثبت احوال مکلف است که نام کودک یا نوجوان تحت سرپرستی را در اسناد سجلی زوجین سرپرست وارد کند و همچنین شناسنامه جدیدی برای کودک یا نوجوان تحت سرپرستی با درج نام زوجین سرپرست و نام و نام خانوادگی سرپرست صادر کند.

تبصره ۱- اداره ثبت احوال ملکف است سوابق هویت و نسبت واقعی طفل را در پرونده وی حفظ نماید.

تبصره ۲- در صورتی که والدین کودک یا نوجوان تحت سرپرستی مشخص بوده و لکن در قید حیات نباشند و به تشخیص دادگاه تغییر نام والدین به مصلحت وی نباشد، مفاد حکم بدون تغییر نام والدین درشناسنامه کودک یا نوجوان تحت سرپرستی درج می شود.

تبصره ۳- اجرای این ماده به موجب آیین نامه است که به وسیله سازمان ثبت احوال کشور و با همکاری سازمان تهیه می شود و ظرف ۳ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.

لازم به ذکر است اصلاح ماده ۲۲ و ۳ تبصره الحاقی آن با ۱۸۰ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۶ رأی به تصویب رسید.

کد خبر 201735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز