همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۶ رأی موافق یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه رسمی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در نشست علنی سه شنبه ۲۴ بهمن ماه مجلس شورای اسلامی با ۱۱۶ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۱۹ رأی ممتنع یک فوریت طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

در مقدمه این طرح که به امضای ۴۶ نفر از نمایندگان مردم رسیده آمده است: دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش مستمر در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی کشور است در این راستا دستیابی به علم از مهمترین زیرساخت‌های پیشرفت کشور و ابزاری جدی برای رقابت در عرصه‌های مختلف است. طراحی نظام سنجش و پذیرش دانشجو به منظور هماهنگی و انسجام‌بخشی و تقویت یکپارچگی در سیاستگذاری، نظارت و اعتبارسنجی در نظام آموزش عالی از جمله اقدامات ضروری در نقشه جامع علمی کشور برای توسعه علم و فناوری به شمار می‌رود. این نظام با توجه به ارزش عدالت‌محوری باید فرصت‌های عمومی را برای دستیابی به آموزش عالی فراهم سازد.

اتخاذ تدابیر لازم در جهت تسهیل و جامعه‌نگری، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، با توجه به اهداف سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش با اهمیت بخشیدن به سابقه تحصیلی دانش‌آموزان و اصلاح ساختار آزمون سراسری از جمله امتیازات این طرح است که بر اساس آن به یک سنجش منطقی، علمی و عادلانه با ایجاد تنوع در نحوه پذیرش دانشجو برای متقاضیان ورود به دانشگاه‌های کشور است.

کد خبر 201185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز