همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارائه گزارش مسئول امور فرهنگی وزارت اطلاعات درباره روزنامه‌نگاران بازداشت شده اخیر به کمیسیون متبوعش خبر داد.

فارس نوشت: سیدحسین نقوی در حاشیه جلسه عصر سه‌شنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی، سه‌شنبه 24 بهمن ماه بیانیه‌ مجلس امارات در ارتباط با سفر اعضای کمیسیون به جزایر سه گانه را محکوم و اعلام کرد که امارات در جایگاهی نیست که در مورد جزایر سه گانه که جزء لاینفک جمهوری اسلامی ایران است، اظهار نظر کند.

وی افزود: اظهارنظر غیرمسئولانه مجلس امارات در مورد سفر کمیسیون امنیت‌ ملی به جزایر و بازدید از جزایر مذکور را به شدت محکوم می‌کنیم. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام می‌دارد که جزایر سه گانه جزء لاینفک جمهوری اسلامی است و در بازدید و حضور در آن جزایر، منتظر نظر هیچ فردی نمی‌ماند.

نماینده مردم ورامین در خانه ملت تصریح کرد: آخرین بخش جلسه کمیسیون، مربوط به بررسی ابعاد وابستگی اصحاب رسانه‌ای که اخیراً بازداشت شده‌اند، بود؛ در این جلسه، مسئول امور فرهنگی وزارت اطلاعات گزارش کاملی از برنامه‌ریزی دشمن به ویژه بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس در زمینه وابستگی فعالان رسانه‌ای ارائه کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این مقام مسئول در وزارت اطلاعات گفت که آنها برنامه دارند تا با فعال‌سازی رسانه‌ای نیروهای وابسته به خودشان، توطئه‌ها و فتنه‌های خود را مدیریت کنند.

نقوی افزود: پس از گزارش مسئول امور فرهنگی وزارت اطلاعات، اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را مطرح کردند؛ کمیسیون امنیت ملی ضمن تقدیر و تشکر از سربازان گمنام و وزارت اطلاعات به جهت تسلط کامل بر فعالیت رسانه‌ای دشمن و اقدام قاطع و به موقع در دستگیری و کنترل عوامل آنان، از وزارت اطلاعات خواست که با هر نوع اقدام توطئه‌گرانه و فتنه‌انگیز دشمنان و عوامل داخلی آنها به طور قاطع و سریع اقدام و با عوامل آن برخورد شود.

کد خبر 201184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز