مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: ششمین جشن بزرگ خوش‌حسابی پرداخت‌کنندگان عوارض شهری روز گذشته در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و در این مراسم هزار و 533 جایزه به ارزش بیش از یک میلیارد و 116میلیون تومان بین شهروندان خوش‌حساب توزیع شد.

شهردار

همچنین شهردار تهران در این مراسم گفت: اگر دینداری و مردمداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در این مسیر حرکت کنیم، هر فرد با هر گرایشی را می‌توانیم راضی نگه‌داریم و هیچ سرمایه‌ای بزرگ‌تر از اعتماد مردم به مدیرانشان نیست.محمدباقر قالیباف همچنین اظهار داشت: دست همه شهروندان را می‌بوسم، چرا که با پرداخت بموقع عوارضشان، امکانی مادی را برای شهرداری تهران فراهم می‌کنند و هیچ‌چیز بالاتر از رضایت نسبی مردم از شهرداری تهران نیست. شهردار تهران اعتماد را بزرگ‌ترین رابط بین مدیران و مردم دانست و گفت:

اگر بی‌اعتمادی شکل بگیرد، نمی‌توان کاری را پیش برد، چون هر کاری نیاز به مشارکت و حمایت مردمی دارد و این مشارکت در قبال اعتماد به‌وجود می‌آید. قالیباف با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و همه هزینه‌های آن توسط خود مردم پرداخت می‌شود، گفت: امیدوارم با خدمت بی‌منت، شفاف‌سازی و پاسخگویی به مسائل مالی و امورات فرهنگی و آموزشی بتوانیم به مردم خدمت کنیم. وی با اعتقاد به اینکه مهم‌ترین کاری که مجموعه شهرداری تهران انجام داده است، تسلط بر مجموعه کارهای خود در شهر بوده، اظهار کرد:

مطمئن باشید هیچ تصمیمی در شهرداری براساس حادثه و اتفاق نیست و هیچ عملی بدون مشورت، خردجمعی و تلاش و همیاری شبانه‌روزی اتفاق نمی‌افتد. شهردار تهران با اشاره به فعالیت‌های عمرانی شهرداری که در سطح شهر دیده می‌شوند، گفت: برای مثال بزرگراه 27کیلومتری امام‌علی در مناطق هفت، هشت، 13، 14، 15و 20 واقع شده و مردم این مناطق شاهد پیشرفت این بزرگراه بوده‌اند. همچنین در مسیر این بزرگراه 57 پل کوچک و بزرگ احداث شده است.

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در سال‌جاری هزار و 110میلیارد تومان به توسعه متروی شهر تهران اختصاص یافته و پنج‌درصد از اعتبارات دولتی در حمل‌ونقل عمومی به شهرداری پرداخت شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: شهرداری تهران به‌عنوان یک نهاد غیردولتی از بودجه کشوری استفاده نمی‌کند و مبلغی که بابت حمل‌ونقل عمومی تا‌کنون و پس از گذشت 11‌ماه از سال دریافت کرده پنج‌درصد از اعتبارات تخصیص یافته است.

معاون اداری و مالی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران توانسته امکانات رشد و توسعه شهر را برای همه شهروندان فراهم سازد، اظهار داشت: شهرداری در حوزه هزینه و درآمد نقش بسزایی داشته است. در سال‌های گذشته حدود 50درصد از هزینه‌های شهرداری تهران صرف هزینه‌های جاری و نگهداشت می‌شد. وی افزود: در بخش درآمدی در سال‌های 83 و 84 درآمدهای شهرداری در بخش نقدی 950میلیارد تومان بوده است. وی ادامه داد: امسال به همت مدیریت شهری توانسته‌ایم شفاف‌سازی را به حدی برسانیم که بودجه نقدی به شش هزار میلیارد تومان رسیده و بودجه غیرنقدی به بیش از شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

کد خبر 201060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز