دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «آرگو» ساخته بن افلک با کسب سه جایزه‌ از آکادمی بافتا، یک قدم دیگر به درخشش غیرمنتظره در اسکار نزدیک شد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا، مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلم بریتانیا در سال 2013 شب گذشته (یکشنبه 22 بهمن) در لندن برگزار شد و فیلم تحریف شده «آرگو» موفق به دریافت سه جایزه از جمله بهترین فیلم شد.

«آرگو» به کارگردانی بن افلک و تهیه‌کنندگی جورج کلونی که به دلیل ایجاد تحریفات تاریخی و اتخاذ دیدگاه ضدایرانی منتقدین فراوانی دارد، همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را به دست آورد.

این فیلم سیاسی‌محور در حضور فیلم‌های شاخص و کارگردانان بزرگی چون «زندگی پی» آنگ لی،‌ «لینکلن» استیون اسپیلبرگ، «بینوایان» تام هوپر و «سی دقیقه بامداد» کاترین بیگلو توانست به این عنوان دست یابد.

برگزارکنندگان جوایز فیلم بافتا جایزه بهترین کارگردانی را با وجود حضور فیلمسازان نامدار و برنده نخل طلا و اسکار از جمله «میشل هانکه»، «کوئنتین تارانتینو» و «آنگ لی» به بن افلک اعطا کردند!

در بخش بهترین فیلم انگلیسی «سقوط آسمانی»، جدیدترین قسمت از سری فیلم‌های «جیمز باند» به عنوان اثر برتر معرفی شد.

در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی «عشق» به کارگردانی میشل هانکه، برنده نخل طلای کن جایزه بهترین فیلم را به دست آورد.

در بخش بهترین انیمیشن بلند، فیلم «شجاع» به کارگردانی «مارک آندروس» در حضور فیلم سرشناس «فرانکوینی» ساخته تیم برتون بهترین اثر معرفی شد.

جایزه بافتای بهترین فیلمنامه اصلی برای فیلم «جانگوی آزاد شده» به کوئنتین تارانتینو اهدا شد.

همچنین در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی «کتابچه بارقه‌ امید» اثر دیوید اوراسل جایزه بافتا را به دست آورد.

«دانیل دی لوییس» برای بازی در فیلم «لینکلن» به عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.

از سوی مقابل، «امانوئله ریوا» برای فیلم «عشق» به عنوان بهترین بازیگر نقش زن جایزه خود را دریافت کرد.

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، «کریستوف والتز» برای فیلم «جانگوی آزاد شده» و در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن «آن هات‌وی» برای فیلم «بینوایان» جایزه بافتا را دریافت کردند.

در بخش بهترین فیلمبرداری «زندگی پی» اثر برتر شناخته شد و در بخش بهترین موسیقی «توماس نیومن» برای فیلم «سقوط آسمانی» جایزه را دریافت کرد.

در بخش بهترین تدوین فیلم «آرگو»، در بخش بهترین طراحی لباس «آنا کارنینا»، در بخش بهترین چهره‌آرایی «بینوایان»، در بخش بهترین صدابرداری «بینوایان» و در بخش جلوه‌های ویژه «زندگی پی» موفق به دریافت جوایز بافتا شدند.

 

کد خبر 200978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز