همشهری‌آنلاین: اسکن پیشگامانه پوست یک زن جوان که 14 سال از شیوه برنزه کردن بدن استفاده کرده، به نمایش آسیبهایی که صورت وی متحمل شده، پرداخته است.

تصویر هولناک

به گزارش ایسنا، این تصویر هولناک عمقی، خوشه‌های آسیب غیر قابل مشاهده را در چهره یک زن زیر 30 سال به نمایش درآورده که می‌توانند به سرطان منجر شوند.

این تصویر با استفاده از یک اسکنر پوست اشعه فرابنفش بدست آمده که آسیب‌های جدید ایجاد شده در زیر پوست در اثر خوابیدن در دستگاه‌های حمام آفتاب یا سولاریوم را با جزئیات بسیار به نمایش گذاشته است.

کارشناسان امیدوارند که مبارزات آنها به نمایش خطرات حمام آفتاب به جوانان که اغلب از شخصیت‌های تلویزیونی و تبلیغات الهام می‌گیرند، کمک کند.

پرتوهای فرابنفش ناشی از حمام آفتاب یا قرار گرفتن طولانی در معرض آفتاب می‌تواند به دی‌ان‌ای پوست آسیب رسانده و در طول زمان این آسیب می‌تواند به سرطان پوست منجر شود.

  رابطه سرطان پوست و تخت‌های برنزه کردن more

در این تصویر خوشه‌های مناطق خالدار در کل صورت دیده شده و نواحی گونه‌ها، پل بینی، کنار صورت و پیشانی از این خال‌ها پر شده‌اند.

تصویر هولناک از آسیب‌های نامرئی حمام آفتاب با اسکن پیشگامانه محققان
تصویر هولناک از آسیب‌های نامرئی حمام آفتاب با اسکن پیشگامانه محققان

آمار متخصصان پوست نشان داده که استفاده از حمام آفتاب تنها برای یک یا دوبار در ماه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 50 درصد افزایش دهد.

ملانوم بدخیم یکی از جدیدترین سرطانهای پوست و دومین سرطان رایج در میان جوانان 15 تا 34 سال است.

مرکز تحقیقاتی سرطان انگلیس این ماه یک کمپین برای آگاه سازی جوانان از خطرات استفاده از حمام آفتاب راه‌اندازی کرده که توسط کلینیک‌های تخصصی پوست حمایت می‌شود. متخصصان به این اسکنر جدید که تصاویر عمقی از چهره را ارائه می‌دهد، به مراکز خرید رفته تا مردم را از آسیب‌های پوستی این شیوه آگاه کنند.

کد خبر 200882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز