همشهری‌آنلاین: مسئولان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حالی این روزها اخبار مربوط به قیمت‌‌های جدید خودروها را رد می‌کنند که این قیمت‌ها از روز چهارشنبه بر روی سایت رسمی این سازمان یعنی ۱۲۴ قرار داده شده است.

فارس نوشت: سایت 124 که توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مدیریت می‌شود قیمت مصوب همه کالاها و خدماتی را که در این سازمان تعیین می‌شود بر روی این سایت اعلام می‌کند.

پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها برای ایجاد تعادل و همچنین مدیریت متمرکز بر روی قیمت‌ها این سایت با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف در قیمت و گرانفروشی راه‌اندازی شده است و تنها سایت مرجع کشور برای قیمت کالا و خدمات است.

روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه جاری سایت 124 اقدام به اعلام قیمت‌های جدید خودرو کرد که بر اساس آن شاهد افزایش قیمت تا 70 درصد در خودروها بودیم و همین عامل باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان در تماس‌هایی که با فارس می‌گرفتند اعتراض‌های خود را به قیمت‌های مصوب سازمان حمایت اعلام کنند و همچنین تخلفاتی را که نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی نیز داشته‌اند از جمله موارد اعتراضی مردم بوده است.

بنابراین گزارش از لحظه‌ای که این قیمت‌ها توسط سایت 124 اعلام شد، تلاش خبرنگاران فارس برای صحبت با مسئولین سازمان حمایت به جایی نرسید و همچنان مسئولین این سازمان سیاست سکوت را انتخاب کردند اما در همان روز و در یک برنامه زنده خبری در تلویزیون یکی از مسئولان سازمان حمایت اعلام کرد قیمت‌های عنوان شده گمانه‌زنی رسانه‌ها است و هنوز در این خصوص تصمیم جدی گرفته نشده است.

شهرام میرآخورلو مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت نیز عنوان کرده است که «قیمت‌های تجاری تمام خودروها به زودی در سامانه اطلاع‌رسانی 124 ثبت خواهد شد». حال این انکار مسئولان سازمان حمایت ناشی از ناهماهنگی است یا هر چیز دیگر، در شرایط سکوت مطلق مسئولان سازمان نمی‌توان دلیل آن را یافت.

برای مشاهده قیمت‌ها اینجا را کلیک کنید تا در سایت رسمی سازمان حمایت قیمت‌های جدید خودرو را ملاحظه کنید.

کد خبر 200641
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز