همشهری آنلاین: هفته بیست و پنجم دوازدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در شرایطی با رویارویی راه آهن و استقلال پیگیری خواهد شد که آبی‌پوشان روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کنند.

به گزارش مهر، روز دوم از هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی روزجمعه با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در روز نخست این هفته صبای قم در خانه گهر به تساوی یک بر یک رضایت داد. در دیدارهای روز جمعه چهار تیم بالای جدول در خانه به میدان می‌روند و برای تثبیت جایگاه و یا صعود به رده‌های بالاتر تنها به پیروزی در ورزشگاه خانگی می‌اندیشند.

استقلال تهران - راه آهن تهران

شاگردان قلعه‌نویی هنوز اسیر حاشیه‌های دربی هستند. هرچند آنها هفته گشته پیکان را شکست دادند اما دیدار دوستانه روزهای اخیر این تیم با پیکان حاشیه های جدیدی را به آبی پوشان تزریق کرد و امیر قلعه نویی را وارد جنگ لفظی با برخی رسانه ها کرده است. آنها در این هفته در حالی به مصاف راه آهن می روند که در روزهای اخیر به خاطر حضور ملی پوشان شان در اردوی تیم ملی تمرینات نصفه نیمه‌ای داشتند. با این شرایط آنها برابر شاگردان سرتا پا انگیزه دایی کار مشکلی دارند.

حریف آبی‌پوشان در این بازی راه آهنی است که برخلاف نیم فصل اول در نیمه دوم لیگ نتایجی دور از انتظاری کسب کرده و هفته قبل هم در خانه برابر سایپا متوقف شد. آنها که به خاطر این نتایج تنزل بسیاری در رده بندی لیگ داشتند می خواهند در بازی با استقلال این نتایج را به نحوی جبران کنند. مسئولان این تیم که در هفته های گذشته به داوری‌ها معترض بودند امیدوارند در این دیدار نتیجه مسابقه بدون اشتباهات غیرعمدی داوران مشخص شود. شاگردان دایی در این بازی تنها پیروزی می خواهند زیرا با رسیدن به این موفقیت هم جایگاه خود را در رده بندی لیگ بالاتر می برند و هم با روحیه بیشتری مسابقات لیگ برتر را ادامه خواهند داد.

البته این بازی را می توان بعد از دربی بزرگ پایتخت یک دربی کوچک اما حساس و مهم برای پایتخت نشینان دانست زیرا در این بازی دو تیم تهرانی در شرایطی برابر هم به میدان می روند که هدایت آنها را امیر قلعه نویی و علی دایی بر عهده دارند. هیچکس نمی تواند بگوید تقابل این دو سرمربی در جریان بازی حتی بعد از آن حاشیه هایی را به همراه نخواهد داشت.

تراکتورسازی- ملوان

پس از آغاز درخشان در نیم فصل دوم و حتی صعود موقت به صدر جدول، دو تساوی در هفته های گذشته باعث شد اختلاف تراکتورسازی با استقلال به 3 امتیاز برسد. تراکتورسازی در حالی در این مسابقه خانگی میزبان ملوان است که برای صدرنشین شدن یا کاهش اختلاف با آبی پوشان باید ابتدا شاگردان احمدزاده را مغلوب کند و سپس منتظر باشد راه آهن در آزادی از استقلال امتیاز بگیرد.

اما ملوان هم پس از پیروزی در شهرآورد گیلان به شش هفته نبردنش پایان داد و برای اینکه مجدداً به روزهای تلخ گذشته بازنگردد گرفتن حتی یک امتیاز هم در تبریز برای این تیم ارزشمند است. البته امیدواریم حاشیه های گذشته دیدار این دو تیم در تبریز بر زیبایی های این مسابقه در زمین چمن تاثیر منفی نگذارد.

فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان

تیم جوان و با انگیزه حسین فرکی رکوردی ارزشمند از خود در لیگ برتر به جای گذاشته است. آنها 16 هفته را بدون باخت سپری کردند و هفته پیش حتی می توانستند در تهران پرسپولیس را شکست دهند. آنها برای اینکه از تیم های مدعی قهرمانی فاصله نگیرند باید ذوب آهن یکی از فانوس به دستان را شکست دهند. شاگردان حسین فرکی در اندیشه برجای گذاشتن رکورد ماندگار 17 بازی بدون باخت هستند. اتفاقی که قبل از این با 16 بازی بدون باخت در اختیار افشین قطبی در پرسپولیس بود.

البته بازی با تیم های قعرنشین همیشه سخت است و از سوی دیگر میدان شاگردان فرهاد کاظمی راهی جز پیروزی در میدان سخت اهواز ندارند. آنها که هفته پیش در خانه برابر نفت در ثانیه های پایانی مغلوب شدند دیگر مساوی به دردشان نمی خورد و برای نجات از وضعیت فعلی تنها باید پیروز شوند.

سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان

پس از نتایج ضعیف صنعت نفت دومین برکناری در این تیم صورت گرفت و روز سه شنبه خلیل صالحی مدیرعامل این باشگاه هم برکنار شد. آبادانی ها که به همراه پیکان لقب تیم های بحرانی لیگ دوازدهم را به خود اختصاص داده اند مدت هاست طعم پیروزی را نچشیده اند و قطعاً برای رسیدن به این هدف کار به مراتب سختی را در اصفهان پیش رو دارند اما امیدوارند تغییرات در این باشگاه زمینه موفقیت شان را فراهم سازد.


میزبان آبادانی ها سپاهان اصفهان است. تیمی که هفته پیش به زعم و گفته مسئولان آن با اشتباه داوری 3 امتیازش در شیراز به یک امتیاز تبدیل شد. نتیجه ای که آنها را از صدر جدول دورتر کرد. این تیم اصفهانی در میان 4 تیم بالای جدول به خاطر داشتن یک بازی کمتر شانس بیشتری برای صدرنشینی داشت اما هفته پیش با تساوی در شیراز این فرصت طلایی را از دست داد. آنها برای اینکه بار دیگر از صدر فاصله نگیرند باید آبادانی ها را قربانی جاه طلبی خود کنند و منتظر ناکامی استقلال و خصوصاً تراکتورسازی برای صعود در جدول لیگ باشند.


برنامه دیدارهای پایانی از هفته بیست و پنجم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 20/11/91

* تراکتورسازی تبریز ـ ملوان بندرانزلی، ساعت 15:30، ورزشگاه یادگار امام تبریز

* فولاد خوزستان ـ ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی اهواز

* سپاهان اصفهان ـ صنعت نفت آبادان، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* استقلال تهران ـ راه‌آهن تهران، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

شنبه - 21/11/91

* داماش گیلان ـ فجرسپاسی شیراز، ساعت 15:30، ورزشگاه عضدی رشت

* آلومینیوم هرمزگان ـ پیکان تهران، ساعت 15:30، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* سایپا البرز ـ مس کرمان، ساعت 15:30، ورزشگاه انقلاب کرج

* نفت تهران ـ پرسپولیس، ساعت 17، ورزشگاه آزادی

جدول رده‌بندی لیگ برتر:

1- استقلال 46 امتیاز

2- تراکتورسازی 43 امتیاز

3- فولادخوزستان 42 امتیاز

4- سپاهان اصفهان 41 امتیاز(یک بازی کمتر)

5- نفت تهران 39 امتیاز

-----------------------------------

15- ذوب‌آهن اصفهان 22 امتیاز

16- پیکان تهران 20 امتیاز

17- گهر دورود 18 امتیاز

18- صنعت نفت آبادان 15 امتیاز

کد خبر 200538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز