پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بارش باران در مناطق مختلف کشور موجب کندی تردد در جاده ها به ویژه گردنه‌ها شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، هواشناسی کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با ورود موج باران زا تا فردا استان کردستان شاهد بارش باران و برف خواهد بود.

فرمانده پلیس راه های این استان امروز گفت : با توجه به کوهستانی بودن برخی مسیرهای مواصلاتی از رانندگانی که قصد عبور از محورهای استان کردستان را دارند درخواست می‌شود با احتیاط کامل و توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی حرکت کنند.

سرهنگ نادری افزود : با توجه به مه گرفتگی و محدودیت دید به رانندگان توصیه می‌شود از قرار گرفتن در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی از رانندگانی که قصد دارند از گردنه های استان عبور کنند خواست علاوه بر همراه داشتن زنجیر چرخ ، وسایل گرم و آذوقه با احتیاط حرکت کنند.

هوای شهر قم نیز هم اکنون ابری است.

اداره کل هواشناسی استان قم اعلام کرد بیشینه دمای قم در 24 ساعت گذشته 16 درجه و کمینه آن یک درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است و در 24 ساعت آینده نیز پیش بینی می شود حداکثر دما به 17 درجه سانتیگراد و حداقل به یک درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

بیشینه رطوبت نسبی هوای قم نیز در 24 ساعت گذشته 95 در صد و کمینه آن 30 در صد بوده است.

هواشناسی قم هوای این استان را در 24 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری پیش بینی کرده است.

هواشناسی گیلان نیز برای ساعت‌های آینده امروز هوایی نیمه ابری و در ارتفاعات با احتمال وزش باد گرم پیش بینی کرد.

به پیش بینی هواشناسی گیلان این وضعیت تا اوایل هفته آینده در گیلان پایدار است.

بر اساس اعلام هواشناسی بیشینه دمای هوای رشت مرکز گیلان امروز 15 درجه و کمینه دمای هوای این شهر به 5درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

هم اکنون رطوبت هوای رشت 98درصد است.

دریا هم با ارتفاع موج 30 سانتیمتر تا یک متر امروز برای صید و صیادی نامناسب و فردا با احتیاط مناسب است.

اما هوای مشهد امروز در وضع هشدار است .

روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی امروز اعلام کرد : بر اساس اطلاعات دریافتی از12 ایستگاه سنجش سلامت در مشهد شاخص کلی کیفیت هوا امروز در این شهر در وضع هشدار است .

شاخص سنجش شده کیفیت هوا امروز در مشهد 112 و آلوده برای افراد حساس بزرگسالان و کودکان است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی هم امروز هوای نواحی مختلف خراسان رضوی را صاف تا کمی ابری، بعد از ظهر با افزایش ابر گاهی وزش باد و در نواحی غربی با بارش پراکنده پیش بینی کرده است.

در 24 ساعت گذشته زاوه با 4درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و درگز با 19 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر خراسان رضوی بوده است.

مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی امروز اعلام کرد هم اکنون آسمان شهرستان‌های ماکو، چالدران، سردشت، پیرانشهر، راژان و اشنویه برفی است.

این مرکز همچنین اعلام کرد، تمامی محورهای شهرستان‌های ماکو چالدران و گردنه حیدر آباد و دو آب در نقده ، کله گاوی در مهاباد، مائین بلاغ در تکاب زمزیران در سردشت، تمرچین و میراباد در پیرانشهر، قوشچی در سلماس، آغبلاغ در اشنویه برفی است.

بر اساس گزارش این مرکز آسمان شهرستان‌های نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب هم بارانی اعلام شده است.

همچنین محور تکاب به ایرانخواه با کولاک شدید و گردنه قوشچی در سلماس هم با مه غلیظ همراه است.

مسوول روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه مسافران اتوبوسی که حامل 44 مسافر در 50 کیلومتری آزاد راه زنجان - تبریز به علت نقص فنی در کولاک گرفتار شده بودند از مرگ حتمی نجات یافتند.

خردمند افزود: این اتوبوس مسافربری ساعت 23 دیشب دچار نقص فنی شده و ناچار به توقف شده بود.

در راه مانده گان نیز توسط اکیپ امداد و نجات با همکاری پلیس راه در مسجد عوارضی زنجان اسکان یافتند.

کد خبر 200537
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز