جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: بزرگداشت رضاکیانیان در فرهنگسرای ارسباران با حضور چشمگیر سینما دوستان و هنرمندانی از قبیل بهمن فرمان‌آرا، کیومرث پوراحمد، فرهاد توحیدی، رضا میرکریمی، اصغر بیچاره، علیرضا شجاع نوری، امیر اثباتی، مجید میرفخرایی، سروش صحت برگزار شد.

در این مراسم که به همت مؤسسه توسعه تصویر شهر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد مستند بعد از آقا/ خانم شماره 11 ساخته طه پارسا شجاع نوری به نمایش درآمد و بهمن فرمان‌آرا ضمن تقدیر از اقدام شهرداری در ساخت این مجموعه گفت: یکی از نکات مهم این اقدام این است که به فیلم‌سازان جوان فرصت داده می‌شود تا درباره پیشکسوتان سینما، فیلم بسازند.

این فیلمساز رضا کیانیان را بازیگری استثنایی در سینما و تئاتر ایران توصیف کرد و گفت: او بازیگر، نقاش، گرافیست، نویسنده، مخترع، معلم و شعبده‌باز است و گواه این ادعا برگزاری نمایشگاه مجسمه‌های او در روز 8 اردیبهشت ماه، نگارش چندین کتاب درباره‌ بازیگری و اختراع شغل بازیگردانی در سینمای ایران است.

گرچه نیامدن پسر علیرضا شجاع نوری به روی صحنه، پس از دعوت فرمان‌آرا موجب دلخوری این کارگردان پیشکسوت شد و او سالن را ترک کرد اما به‌جز این کدورت کوچولو برای کارگردان یک بوس کوچولو باقی مراسم با تقدیرها و تعارف‌ها ادامه یافت.

رضا کیانیان گفت: خود را مدیون سینما و تئاتر ایران می‌دانم که در آن‌ها بزرگ شدم.

وی بزرگترین معلمش را در تئاتر برادر بزرگترش داود دانست و گفت: در کنار خانواده، همسر و دوستانم معنا پیدا می‌کنم و خود را مدیون آن‌ها می‌دانم.

این بازیگر سینما در پاسخ به کامران ملکی مجری برنامه که او را استاد رضا کیانیان خطاب کرده بود، گفت: معنای لقب استاد را برای خود نمی‌دانم، زیرا هنوز خیلی باید بیاموزم.

در ادامه هدایایی نیز به طاها شجاع نوری و شادمهر راستین نویسنده این مستند داده شد و یادبودی هم به اصغر بیچاره هدیه کردند و سپس جلسه پرسش و پاسخی با حضور عوامل فیلم آقا/خانم شماره 11 برگزار گردید.

کد خبر 20049

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز