چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

عسلویه: وجود مجتمع‌های گازی و پتروشیمی متعدد در عسلویه باعث شده است تا هوای این منطقه از نظر آلاینده‌هایی همچون اکسیدهای‌گوگرد در بسیاری از روزهای سال آلوده باشد.

عسلویه

 این در حالی است که با وجود هشدارهای سازمان محیط‌زیست در این خصوص، هنوز استانداردهای لازم در این رابطه به‌خوبی رعایت نمی‌شود تا جایی که علی محمد شاعری، معاون محیط انسانی سازمان محیط‌زیست نیز چندی پیش اعلام کرد بر اثر پخش ذرات معلق مواد شیمیایی و اکسیدهای‌گوگرد و نیتروژن هوای این منطقه نیز به‌شدت آلوده است. رئیس شورای شهر عسلویه نیز این مطلب را تأیید کرد و گفت: میزان آلاینده‌های موجود در هوای عسلویه بیش از ۱۰۰برابر تهران است و ما در سال‌های اخیر با شیوع سرطان در منطقه روبه‌رو هستیم، به‌گونه‌ای که در اکثر روستا‌ها ما شاهد وجود دو تا سه نفر سرطانی هستیم.

حسن علیزاده در گفت‌وگو با ایلنا افزود: این در حالی است که عسلویه با بیش از صدهزار کارگر فعال و 150هزار بیمه‌گذار بیمارستان ندارد. وی با اشاره به اینکه بیمارستان تأمین‌اجتماعی با 97درصد پیشرفت فیزیکی‌، به‌صورت تعطیل درآمده است افزود: به‌دلیل صرفه‌جویی‌ بخش زایشگاه و منازل سازمانی کارکنان آن، حذف و یک بیمارستان ۳۲تختخوابه به یک کلینیک تبدیل شده است.

کد خبر 200378

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز