گروه اقتصادی: علی لاریجانی در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس از توافق قوای مقننه و مجریه برای بررسی لایحه بودجه بدون فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد.

روز گذشته نیز جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه این خبر را به همشهری داده و گفته بود که به‌احتمال زیاد مرحله بعد این قانون در دولت بعدی امکان اجرا پیدا می‌کند. دیروز هم رئیس مجلس با بیان اینکه فاز اول در شرایط عادی شروع شد، شرایط کنونی اقتصاد کشور را به لحاظ تحریم‌ها و کاهش درآمدهای دولت ، شرایط ویژه توصیف و خاطرنشان کرد که مجلس فعلا ادامه اجرای این قانون را به صلاح نمی‌بیند.

به این ترتیب فاز دوم نه‌تنها تا پایان سال‌جاری بلکه تا بهبود شرایط اقتصادی اجرا نخواهد شد.یارانه‌های نقدی هم ثابت می‌ماند و افزایش نمی‌یابد. سیدمحمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام این خبر به همشهری گفت: در این وضعیت ادامه اجرای قانون، تورم را بیش از حد افزایش می‌دهد که عمده فشار آن بر دهک‌های پایین درآمدی خواهد بود. او به اظهارات لاریجانی درباره نظر مقام معظم رهبری پیرامون این قانون هم اشاره کرد که بدون اظهارنظر مشخص در این رابطه، ادامه یا توقف آن را منوط به توافق بین قوای مجریه و مقننه کرده‌اند.

کد خبر 200341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز