دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین فیلم «کوئنتین تارانتینو» با فروشی بالغ بر 30 میلیون دلار، بار دیگر صدر گیشه سینماهای جهان را به دست آورد.

فیلم خارجی

به گزارش ایسنا، فیلم «جانگوی آزاد شده» ساخته‌ تارانتینو در تعطیلات آخر هفته فروش 6 / 30 میلیون دلار را از 65 کشور به دست آورد تا مجموع فروش جهانی آن از زمان اکران به 158 میلیون و 200 هزار دلار برسد.

این فیلم که پنج نامزدی اسکار شامل بهترین فیلم را بدست آورده است، بالاتر از «سقوط آسمانی»، «لینکلن» و «زندگی پای» در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان قرار گرفت.

در میان کشورهای اکران کننده، آلمان با 30 میلیون دلار بیشترین استقبال را از «جانگوی آزاد شده» داشته است و پس از آن فرانسه با 23 میلیون و انگلیس با 16 میلیون دلار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

فیلم «سقوط آسمانی» ساخته سام مندز، جدیدترین قسمت از سری آثار «جمیزباند» با فروش 7 / 6 میلیون دلار در 25 کشور مجموع فروش جهانی خود خارج از آمریکای شمالی را از 800 میلیون دلار گذراند.

فیلم «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که در 43 کشور جهان در حال اکران است، فروش 13 میلیون دلار را به دست آورد.

این درام تاریخی که در 13 بخش نامزد اسکار بوده است، در کشورهای فرانسه و ایتالیا مقام دوم را از نظر فروش دارد.

«زندگی پای» ساخته «آنگ لی» با نمایش در 48 کشور فروش 443 میلیون دلار را تجربه کرد.

فیلم اقتباسی «بینوایان» ساخته «تام هوپر» به فروش 340 میلیون دلاری نزدیک شده و تعداد سینماهای اکرانش را به 40 کشور افزایش داده است.

این فیلم برگرفته از رمان برنده‌ جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته‌ یان مارتل است که داستان پسری هندی را روایت می‌کند که از یک حادثه‌ کشتی جان سالم به در می‌برد.

وی پس از این اتفاق 227 روز را در یک قایق با یک کفتار‌، اورانگوتان‌، ببر بنگال و گورخر مجروح سپری می‌کند.

 

کد خبر 200079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز