همشهری آنلاین: جنگنده قاهر دارای مشخصات ظاهری پیشرفته، سطح مقطعی راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست است.

وزیر دفاع گفت: جنگنده قاهر 313 از نظر فرم و شکل با پیشرفته ترین جنگنده‌های دنیا رقابت می کند.

به گزارش ایلنا،سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از جنگنده قاهر 313گفت: این موفقیت در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا به منصه ظهور رسیده است.

وی اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و ساخت این جنگنده توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع صورت گرفته است.

وزیر دفاع با بیان اینکه جنگنده قاهر دارای مشخصات ظاهری پیشرفته، سطح مقطعی راداری بسیار کم و قابلیت انجام عملیات پرواز در ارتفاع پست است،گفت: بهره‌برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترواویونیک از دیگر ویژگی‌های پیشرفته قاهر 313 است.

وزیر دفاع گفت: جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالایی برخوردار است.

سردار وحیدی همچنین قابلیت نشست و برخاست با طول و باند کوتاه و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 ذکر کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از جدیدترین جنگنده ایرانی که در پایگاه یکم شکاری صورت گرفت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: فرم بدیع جنگنده قاهر 313 با پیشرفته ترین جنگنده‌های دنیا رقابت می کند. این فرم و شکل موجب شده تا این جنگنده فقط سطح مقطعی راداری بسیار پایینی داشته باشد و امروز اتکای اغلب جنگنده‌های دنیا بر روی فرم و شکل است.

کد خبر 199767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز