همشهری آنلاین: قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: شماره گذاری خودروهای مصرف کننده سوخت یورو 2 از سال 92 ممنوع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ محمدعلی شاعری امروز در ساری گفت: براساس قانون نیروی انتظامی از سال 92 نباید خودروهای مصرف کننده سوخت یورو 2 را شماره گذاری کند.

وی با اشاره به لزوم افزایش استاندارد و کیفیت بنزین پالایشگاه‌های کشور گفت: 13 و نیم میلیارد دلار برای ارتقاء استاندارد 4 پالایشگاه اختصاص یافته است .

شاعری افزود: تا پایان امسال بنزین با استاندارد یورو 4 در چهار پالایشگاه تولید و در کشور توزیع خواهد شد.

قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین بر لزوم افزایش استاندارد خودروها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های خودروسازی نیز موظف شده‌اند که از سال آینده خودروهای با استاندارد یورو 4 تولید و عرضه کنند.

محمد علی شاعری با بیان اینکه37 درصد انرژی کشور در بخش خانگی مصرف می شود از تدوین استاندارد آلایندگی در این بخش خبر داد و گفت: با ابلاغ این مصوبه تا پایان امسال از سوی دولت سازندگان خانه ها پیش از دریافت مجوز باید استاندارد آلایندگی یا برچسب انرژی در بخشهای سرمایشی ، گرمایشی و موتورخانه از شهرداری‌ها دریافت کنند.

شاعری همچنین از افزایش 10 تا 20 درصدی جریمه صید و شکار غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: این مصوبه از سال 92 اجرا می‌شود.

قائم مقام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به مشکلات زیست محیطی دریای مازندران گفت روزانه 150 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و 60 هزار متر مکعب فاضلاب صنعتی و 3 هزار تن زباله تهدیداتی جدی برای محیط زیست مازندران است .

شاعری با بیان اینکه توسعه صنعتی باید همگام با حفاظت از محیط زیست باشد گفت: از سال 89 تاکنون شماره کارگاه‌های صنعتی آلاینده کشور با 30 درصد کاهش از 4 هزار و 157 کارگاه به 2 هزار و 900 کارگاه در سال 90 رسید.

کد خبر 199649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز