چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: عدم‌رعایت استانداردهای ایمنی و آلایندگی موجب توقف شماره‌گذاری برخی خودروهای داخلی و احتمال تشدید این روند در سال آینده شده است.

خودرو

تأکید پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه الزام شرکت‌های خودروسازی به نصب دو کیسه هوا روی خودروهای ساخت داخل، موجب توقف شماره‌گذاری برخی خودروهای تک ایربگ یا بدون ایربگ مانند تندر90 و پراید شده است. گرچه پلیس راهنمایی و رانندگی با تمدید مهلت عرضه برخی خودروهای فاقد کیسه هوا موافقت کرده، اما این مهلت روبه اتمام بوده و اکنون خودرو‌سازان از انجام تعهدات خود در زمینه تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده به مشتریان به بهانه عدم‌شماره‌گذاری پلیس (به‌دلیل کمبود و عدم‌نصب کیسه هوا )خودداری می‌کنند.

از سوی دیگر معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، توقف شماره‌گذاری خودرو‌های با استاندارد آلایندگی یورو دو در سال آینده را محتمل دانسته و اعلام کرد که طبق قانون پلیس این اختیار را دارد که از ابتدای سال آینده شماره‌گذاری خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو دو را متوقف کند. بهادر کاظمی با اشاره به اینکه در مصوبه‌ مربوطه ذکر شده که از ابتدای سال آینده تمام خودروهای تولیدی در کشور اعم از سواری و سنگین باید با استاندارد آلایندگی یورو چهار تولید و عرضه شوند افزود: این موضوع به‌خودرو‌سازان اعلام شده و از آنها خواسته‌ایم طبق قانون از ابتدای سال آینده استاندارد آلایندگی محصولات خود را به یورو چهار ارتقا دهند.

کد خبر 199591
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز