مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروهی از محققان علوم پزشکی در آمریکا اعلام کردند شماری از ژن های جدید را یافته اند که در پس پرده ابتلا به سرطان رحم قرار دارند و زمینه را برای ابتلا به این بیماری مهلک ، فراهم می سازند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، این محققان در مقاله‌ای در شماره اخیر نشریه آکادمی ملی علوم آمریکا اعلام کردند با بررسی پنجاه و هفت زن مبتلا به سرطان کشنده رحم موسوم به سرطان سروزی رحم دریافتند گروهی از ژن ها ، زمینه ساز ابتلای زنان به این سرطان کشنده هستند.
این ژن های جدید شامل دو ژن به نام های سی اچ دی چهار و ام بی دی سه هستند که در نقشی مهم در قطع و وصل شدن جریان ابتلا به سرطان دارند.

محققان ژن سومی به نام تی ای اف یک نیز یافته‌اند که بخشی مهم در کد گذاری پروتئین های ژنوم انسانی در روند سرطانی شدن سلول های رحم ایفا می کنند.

دکتر آلساندرو سانتین استاد دانشگاه ییل و همکارانش می گویند ما در واقع، ژن‌های مسئول ابتلای زنان به بیماری سرطان یاد شده را کشف کرده‌ایم.

سرطان اندومتر رحم، شایعترین سرطان زنان است که سالانه چهل و هفت هزار مورد جدید به مبتلایان اضافه می شوند و فقط در ایالات متحده آمریکا در سال دو هزار و دوازده ، هشت هزار زن بر اثر ابتلا به این سرطان جان سپردند.

کد خبر 199424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز