همشهری آنلاین: شاعران کشور ۶ بهمن ماه در آستانه میلاد حضرت رسول‌الله(ص) و در پاسخ به اهانت‌ به ساحت ایشان، در نماز جمعه شعرخوانی می‌کنند.

به گزارش فارس، رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: در آستانه سی‌ و چهارمین بهار انقلاب اسلامی و هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، شاعران ایران، 6 بهمن ماه و در دومین روز از هفته وحدت، در جمع نمازگزاران جمعه شعرخوانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه «زبان شعر، زبان دل و امید است» افزود: نماز جمعه فرصتی برای هم‌نوایی دل‌ها است و به همین خاطر برگزاری مراسم شعرخوانی در نمازهای جمعه سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

حمیدی اضافه کرد: این اقدام به یاد پیامبر گرامی اسلام(ص) انجام خواهد شد و پاسخی به کینه‌ها و اهانت‌هایی است که به ساحت ایشان صورت گرفته است.

دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از شاعران کشور خواست که زبان خود را با ذکر جمیل احمد(ص) سرشار کنند و یادآور شد: برای پراکندن این نور و طراوت، جایی بهتر از جمع نمازگزاران جمعه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امیدوارم شاعران متعهد ما که به گمان من سرداران ذوق و هنر هستند، در رویارویی با این قبیله‌ که دهان به گزاف گشوده‌اند، قدرتمندانه وارد صحنه شوند و هنر خود را نذر مهربانی‌های آن برگزیده خدا کنند.

کد خبر 198829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز