دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

تونل نیایش یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی که در دوره مدیریت شهری اخیر اجرا شده، محسوب می‌شود.

 شاید اینکه پروژه‌ای عمرانی در دوره فعالیت یک مدیر اجرایی آغازشود و در همان دوره به پایان برسد برای خیلی‌ها شگفت‌آور باشد اما این مهم در چند سال اخیر در تهران اتفاق افتاده است. از این دست موارد می‌توان به طراحی و ساخت ده‌ها بوستان و مرکز فرهنگی و تفریحی در سال‌های اخیر اشاره کرد. همچنین طرح‌های عمرانی مهمی چون تونل توحید، ده‌ها تقاطع غیرهمسطح و پل و تونل نیایش از این دست هستند. این طرح‌ها در حالی به بهره‌برداری می‌رسند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند که تأکید بر اجرای باکیفیت، دقیق و مطابق با زمانبندی پروژه در سال‌های اخیر همیشه از سوی مدیریت شهری وجود داشته است.

محمدباقر قالیباف در یکی از نشست‌های خود با دست‌اندرکاران پروژه صدر- نیایش که فروردین‌ماه سال قبل برگزار شد، تأکید کرد: به‌هیچ‌وجه تأخیر در زمان بهره‌برداری از این پروژه پذیرفته نیست.

همچنین در آن مراسم، شهردار تهران با بیان این مطلب که ساخت تونل توحید تجربه‌ای ارزنده برای مدیران شهری و جامعه مهندسی کشور بود، گفت: پروژه افزایش ظرفیت بزرگراه‌های صدر و نیایش به لحاظ حجم عملیات و متراژ، به‌مراتب بزرگ‌تر و سنگین‌تر از پروژه تونل توحید است و روش‌های مهندسی نوین در ساخت آن اعمال خواهد شد اما با این حال ما باید از تجاربی که در طول 32‌ماه ساخت تونل توحید به‌دست آوردیم، در مورد پروژه احداث تونل نیایش استفاده کنیم.

این گفته شهردار تهران نیز عاملی شد تا در تمام ماه‌های گذشته و در طول تمام دیدارهای شهردار تهران از پروژه تونل نیایش، کار ساخت با دقت و جدیت تمام دنبال شود؛ ازهمین روست که این تونل در زمان پیش‌بینی‌شده آماده بهره‌برداری است.

محمدباقر قالیباف، دو هفته قبل نیز در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران درباره پروژه تونل نیایش اظهار داشت: تونل نیایش و بزرگراه صدر دو پروژه مجزا از هم هستند اما کاملا برای سرویس‌دهی به هم وابستگی دارند. براساس زمانبندی تعریف‌شده 21و22بهمن‌ماه زمان اتمام پروژه تونل نیایش است. وی افزود: تونل نیایش با تمام استانداردها و اقدامات مورد نیاز ازجمله نورپردازی، آتش‌نشانی، تهویه هوا، برق اضطراری و... در این زمان آماده بهره‌برداری خواهد بود.

شهردار تهران در این مراسم به طرح دردست بررسی برای آغاز بهره‌برداری از تونل نیایش اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد مطرح شده که به‌صورت آزمایشی و موقت، مسیر شرق به غرب تونل نیایش یعنی باند شمالی آن را باز کنیم تا بار شریانی بزرگراه مدرس را به تونل نیایش بدهیم. قالیباف افزود: این طرح هم‌اکنون در دست بررسی است و اگر به نفع مردم باشد که به‌نظر می‌رسد اینگونه است، حتما به امید خدا در دهه فجر آن را باز خواهیم کرد وگرنه در انتهای سال یا همان فروردین92 همه پروژه را با هم افتتاح می‌کنیم.

کد خبر 198533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز