گروه حوادث: پرونده دو زورگیر خشن پایتخت 50روز بعد از سرقت جنجالی آنها برای همیشه بسته شد.

اعدام

این دو محکوم به مرگ سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شدند تا اجرای این حکم آغاز دور جدید برخورد و مقابله جدی قوه قضاییه با دزدان و زورگیران خشن باشد.از شامگاه شنبه، ساکنان خیابان‌های اطراف پارک هنرمندان تهران خبر داشتند که قرار است سحرگاه یکشنبه، نخستین روز بهمن ماه، دو زورگیر خشن که انتشار فیلم سرقتشان در رسانه‌ها و سایت‌های اینترنتی، پرونده آنها را جنجالی کرده بود در خیابان بهشهر و درست روبه‌روی پارک هنرمندان به دار مجازات آویخته شوند.

محل اجرای حکم از همان زمان با نصب داربست‌هایی در خیابان مشخص و روی داربست‌ها پارچه‌هایی نصب شده که روی آن نوشته شده بود این محوطه، محل اعدام دو سارق زورگیر است که چهار بار سابقه سرقت با قمه و چاقو از عابرین خیابان را داشتند.

حدود ساعت 5:50 صبح، درحالی‌که افراد زیادی برای دیدن مراسم اعدام در سرمای نخستین روز بهمن‌ماه خود را به خیابان بهشهر رسانده بودند، خودروهای پلیس، قاضی اجرای احکام، آمبولانس پزشکی قانونی و خودروی ویژه حمل محکومان پیچ خیابان را رد کرده و با عبور از میان جمعیت، در نزدیکی داربست‌های فلزی توقف کردند. مأموران هر دو متهم را از داخل خودرو پیاده کردند. در همین هنگام دو طناب سفید رنگ ویژه اعدام توسط مأموران بر بالای جرثقیل‌ها آویزان و همه‌‌چیز برای اجرای حکم مهیا شد.

هر دو محکوم به اعدام به محض دیدن طناب‌های دار شروع به گریه کردند. علیرضا 22ساله(یکی از محکومان) درحالی‌که وحشت در چهره‌اش نمایان بود رو به خبرنگاران کرد و فریاد زد: واقعا می‌خواهند ما را اعدام کنند؟ محمدعلی 20ساله، شوکه بود.لحظات برای دو جوان محکوم به مرگ به تندی می‌گذشت و آنها هر‌چه به طناب‌های دار نزدیک‌تر می‌شدند، بیشتر باورشان می‌شد که به انتهای خط زندگی رسیده‌اند.

مأموران پلیس هردو پسر جوان را به بالای سکوی اعدام بردند؛ جایی که آنها می‌توانستند جمعیتی را که در اطرافشان جمع شده بودند، بهتر ببینند. در همین هنگام بود که نماینده دادسرای جنایی تهران شروع به قرائت حکم کرد. او گفت: 11آذر امسال یکی از شهروندان هنگام ورود به شرکتی در خیابان خردمند مورد حمله چهار زورگیر موتورسوار قرار گرفت که فیلم این زورگیری در اینترنت منتشر شد. دزدان پس از سرقت با ایجاد رعب و وحشت از محل گریختند.

با شکایت شاکی چهار زورگیر دستگیر شدند و پرونده برای محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده شد که شعبه 15دادگاه انقلاب دو نفر از زورگیران به نام‌های علیرضا و محمدعلی را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد. با تأیید حکم در دیوان عالی کشور، دو زورگیر خشن امروز به دار مجازات آویخته می‌شوند.

شمارش معکوس برای اجرای حکم شروع شد و مأموران پس از عمل به آخرین تقاضای آنها طناب دار را بر گردن هر دوی آنها انداختند. حدود ساعت 6:15صبح، بالاخره زمان اجرای حکم فرا رسید و ابتدا محمدعلی و به فاصله چند ثانیه علیرضا به دار مجازات آویخته شدند و به این ترتیب پرونده آنها برای همیشه بسته شد.

حدود 17دقیقه بعد، اجساد بی‌جان هر دو اعدامی به پایین کشیده شد و وقتی نماینده پزشکی قانونی، مرگ هر دوی آنها را تأیید کرد، اجساد به آمبولانس انتقال یافت و با خروج آمبولانس از محل، جمعیت نیز متفرق شد. جمعیتی که بیشتر آنها معتقد بودند طرح برخورد با زورگیران باید با همین شدت درخصوص دیگر زورگیران خشن که امنیت، جان و مال مردم را هدف قرار داده‌اند اجرا شود و آنها نیز باید اینچنین به سزای اعمال وحشتناک خود برسند.

کد خبر 198474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز