شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیفیت شبکه‌های آب لوله کشی شهر پکن قرار است آینده ارتقا یابد این حرکت به دنبال نگرانی‌های مردم از پایین بودن کیفیت آب لوله‌کشی این شهر انجام می‌گیرد.

china water

به گزارش خبرگزاری CRI شرکتی به نام واتر ورکز پکن، که مسوولیت عرضه شیرهای آب در پایتخت را دارد، آمار میزان کیفیت این شیرها بر روی وب سایت این شرکت در دسترس عموم قرار داده است.

شاخص‌های اصلی شامل رنگ، تصفیه و باقی مانده مواد ضد عفونی کننده است که بر روی سایت قرار داده می‌شود. و هر 3 ماه یکبار هم تغییرات انجام شده بر روی سایت گزارش خواهد شد.

جاو فیه هونگ پژوهشگر کمیته بهداشت و درمان آب آشامیدنی پکن است و می‌گوید: من 20 سال است که از شیر آب برای آشامیدن استفاده نمی‌کنم. و ماهانه بیش از 800 یوان برای آب آشامیدنی و پخت و پز هزینه می‌کنم. من می‌خواهم زندگی استاندارد و با کیفیتی داشته باشم. مهارت و فن آوری لازم برای آزمایش آب و انتخاب مناسب‌ترین آب را دارم.

لی آی وو مدیر مرکز کنترل کیفیت آب پکن گفت: از آنجایی که میزان زیادی از آب شیرها از آب‌های زیرزمین تولید می‌شود، استانداردهایی که برای سنجش نیترات موجود در آب پکن استفاده می شود بالاتر از سطح ملی است.

40 درصد آب شیر پکن از آب‌های زیرزمینی است، که نیترات هم در آن وجود دارد. بر اساس استانداردهای ملی، هر لیتر آب 10 میلی‌گرم نیترات می‌تواند داشته باشد و برای آب‌های زیرزمینی این استاندارد به 20 میلی گرم می رسد، اما با توجه به این معیارها آب پکن تنها 10 میلی گرم نیترات دارد. نیترات بالا ممکن است برای نوزادان زیر 6 ماه منجر به ایجاد برخی بیماری‌ها شود.

لیانگ لی سخنگوی گروه واتر ورکز پکن گفت: این شرکت همچنین با بازسازی خط لوله در تلاش است تا از آلودگی‌های بعدی آب هم جلوگیری کند. وی در ادامه افزود: ما در طول سال ها لوله‌های آب قدیمی را بازسازی کرده‌ایم. بیش از 200 تا 300 کیلومتر خط لوله آب هر ساله بازسازی می شود. بر اساس تصویب دولت، ما در 5 فار تمام شبکه‌های خط لوله آب پکن را بازسازی خواهیم کرد.

تخمین زده شده است که 700 میلیون یوان برای بازسازی شبکه خط لوله آب شهر پکن در نظر گرفته شده است.

کد خبر 197541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز