همشهری‌آنلاین: افزایش چشمگیر تعداد سگ‌های ولگرد به چالشی جدی در پایتخت مکزیک تبدیل شده است.

dogs

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، در هفته های اخیر تعداد سگ‌های ولگرد در شهر مکزیکوسیتی (پایتخت مکزیک) به شدت افزایش یافته است.

این مسئله سبب نگرانی شدید مردم و مسئولان مکزیکی شده است بویژه پس از آنکه سگ‌های ولگرد در روزهای اخیر، پنج نفر را در مکزیکوسیتی از پای درآوردند.

یک مادر و نوزاد او نیز قربانی این حملات سگ‌های ولگرد شده اند. به همین علت، مسئولان مکزیکی طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد را در شهر مکزیکوسیتی آغاز کرده اند. سگ‌های ولگرد در حمله به قربانیان خود، سر و دست و پاها و گلوی آنها را جویده بودند. بدن این افراد به شدت زخمی شده بود و آثار گازهای متعدد در بخشهای مختلف بدن آنها دیده می‌شد.

گفته می‌شود در پایتخت مکزیک حدود یکصد و بیست هزار سگ ولگرد وجود دارد. البته فعالان حقوق حیوانات درباره اجرای طرح جدید هشدار داده و با ابراز نگرانی گفته‌اند رسانه‌ها درباره سگها سیاه‌نمایی می‌کنند و همین مسئله می‌تواند سبب شیوع اقدامات خودسرانه در کتک زدن و کشتن سگ‌های خیابانی شود.

مسموم کردن سگها ازجمله شیوه هایی است که درپی رویدادهای اخیر در مکزیکوسیتی رواج پیدا کرده است. براساس آمار رسمی حدود یک میلیون و دویست هزار سگ در مکزیکو سیتی وجود داردکه احتمالا یک دهم آنها سگهای ولگرد خیابانی هستند.

کد خبر 197487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز