کریم اعظمی: فرزاد حاتمی تا همین یک‌ماه پیش مهره‌ای سوخته در تراکتورسازی به‌حساب می‌آمد.

فوتبال - استقلال - فرزاد حاتمی

 مربیان سرخ‌پوشان تبریزی او را به بازیکنی تمام‌شده بدل کردند و حاتمی حتی اگر گل هم می‌زد تأثیری در افکار مربی پرتغالی تراکتور نداشت. حاتمی سرانجام تصمیم به جدایی از تراکتور گرفت و در نهایت به تهران آمد تا با عقد قراردادی یک‌و‌نیم ساله صاحب پیراهن استقلال شود. استقلالی‌ها او و موسوی را به جای میداوودی و منوچهری آوردند تا شاید مشکلات خط حمله این تیم برطرف شود. در ابتدا بعضی‌ها خرید حاتمی را تصمیم درستی از سوی قلعه‌نویی نمی‌دانستند ولی حاتمی شروع خوبی داشته است. او به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • ابتدا در مورد جدایی از تراکتور صحبت کن. مثل اینکه آنجا خیلی سختی کشیده‌ای. آیا با تونی اولیویرا مشکل داشتی؟

من با اولیویرا هیچ مشکلی نداشتم و ناراحتی‌ام از ویکتور (مربی‌تیم) بود. روزی در تمرین گفتم که پول بچه‌ها را بدهید و حتی به جعفری (مدیرعامل باشگاه) هم گفته بودم تراکتور با این همه هوادار نباید چنین شرایطی داشته باشد. من مثل برخی از بازیکنان نبودم که در لابی هتل مدیرعامل را ببینم و با لحن تند خطاب به او بگویم که چرا جواب تلفنم را نمی‌دهی؟ متأسفانه حرف‌هایی پشت سر من زدند که جای گفتنش نیست ولی در مجموع باید بگویم که مشکل من با ویکتور بود. در ضمن شما دیدید که تعداد زیادی از بازیکنان تراکتور هم با دستیار تونی اولیویرا اختلاف پیدا کردند.

  • چه اتفاقی افتاد که به استقلال آمدی؟

من چند پیشنهاد داشتم ولی از باشگاه استقلال تماس گرفتند و گفتند که برای مذاکره به تهران بیایم. من هم بعد از جدایی از تراکتور بلافاصله به تهران آمدم و قرارداد امضا کردم. استقلال تیم پرافتخاری است و خوشحالم که به این تیم آمدم.

  • می‌گویند قلعه‌نویی اعتقاد خاصی به بازی تو دارد؟

چند سال پیش در یک تیم آذربایجانی بازی می‌کردم که به ترکیه رفته بودیم. استقلال هم در اردوی ازمیر ترکیه حضور داشت و همانجا مقابل این تیم بازی تدارکاتی انجام دادیم و قلعه‌نویی از فوتبال من خوشش آمد. پس از آن هم به درخواست او به سپاهان و تراکتور رفتم.

  • از این موضوع ترس نداشتی که نیمکت‌نشین شوی؟

فیکس بازی کردن در استقلال خیلی سخت است ولی من اعتقاد دارم هرکس آماده‌تر باشد، می‌تواند خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کند.

  • خودت تصور می‌کردی به این زودی در استقلال فیکس شوی؟

من به هر تیمی که می‌روم می‌خواهم فیکس بازی کنم و چون ذخیره بودم از تراکتور بیرون آمدم. اگر حقم باشد که بازی کنم امانیمکت نشین شوم، ناراحت می‌شوم ولی اگر مستحق نیمکت‌نشینی باشم ناراحت نمی‌شوم. زمانی که در سپاهان بودم ابراهیم توره و عمادرضا فوق‌العاده گل می‌زدند و من چاره‌ای جز قبول کردن نیمکت‌نشینی نداشتم. در تراکتور اما مستحق نیمکت‌نشینی نبودم و چون حقم ضایع می‌شد تصمیم به جدایی گرفتم.

  • قبول داری که قلعه‌نویی زودتر از حد تصور به بازیکنان جدید میدان داد؟

قلعه‌نویی دست به‌کار بزرگی زد که به بازیکنان جدیدش اعتماد کرد، من هم سعی می‌کنم جواب اعتماد او را با بازی‌های خوب خودم بدهم. او فقط به من می‌گوید ساده بازی کن و این موضوع خیلی مهم است که سرمربی به من اعتماد دارد.

  • می‌گویند با آرش برهانی اختلاف داری و حتی به یکدیگر پاس نمی‌دهید؟

این مسائل دروغ است. رابطه‌ام با آرش خیلی خوب است و اصلا با کسی مشکل ندارم. از وقتی به استقلال آمده‌ام رابطه خوبی با برهانی داشته‌ام. همانطور که آرش هم گفته ما در اردوها با هم در یک اتاق هستیم و رابطه خوبی با هم داریم. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنند من و آرش با هم مشکل داریم. شاید در بازی گاهی وقت‌ها نتوانیم به هم پاس بدهیم اما این سهوی است.

  • مهاجمان استقلال از اینکه بازیکنی مثل مجتبی جباری پشت سر آنها بازی می‌کند خیلی خوشحال هستند، درست است؟

بله همینطور است. مجتبی واقعا یک فوتبالیست با‌شعور است. به‌نظر من جباری و نویدکیا باهوش‌ترین بازیکنان ایران هستند.

  • قلعه‌نویی در یکی از بازی‌های استقلال گفت که اگر اینطور موقعیت‌های گلزنی را از دست بدهید در آسیا دچار مشکل می‌شویم.در مورد این موضوع چه صحبتی داری؟

قلعه‌نویی در بازی با سایپا از مهاجمان تیم راضی نبود؛ چون از ۵موقعیت تنها یک گل زدیم. بالاخره قلعه‌نویی بازی‌های سخت را می‌بیند؛ بازی‌هایی مثل لیگ قهرمانان آسیا که بیشتر از یکی دو موقعیت گیرمان نمی‌آید و‌‌ همان دوموقعیت را باید تبدیل به گل کنیم.

  • به‌نظر تو استقلال امسال قهرمان می‌شود؟

استقلال تیم بزرگی است و وقتی روی دور برد می‌افتد متوقف کردن آن سخت است. تنها باید مواظب باشیم که مسائل حاشیه‌ای به تیم ضربه نزند. مسائل حاشیه‌ای می‌تواند ضربه سنگینی به تیم‌هایی مثل استقلال وارد کند. اگر این روند را ادامه دهیم و اتفاق خاصی رخ ندهد قهرمان می‌شویم. اکثر بازیکنان استقلال به جز من سابقه‌ بازی ملی دارند و خیلی باتجربه هستند. مطمئن باشید ما مغرور نمی‌شویم ولی اگر غفلت کنیم یا حاشیه درست شود از مسیرمان دور می‌شویم.

  • بعضی‌ها معتقدند استقلال به‌نسبت مهره‌هایی که دارد زیاد زیبا بازی نمی‌کند، نظر تو چیست؟

در نیم فصل اول به اندازه کافی فرصت نکردم بازی‌های استقلال را ببینم ولی این تیم حتما خوب بازی کرده که تا الان اینطور نتیجه گرفته و در صدر جدول قرار دارد. در ضمن الان همه بازی‌ها سخت شده و تیم‌ها مقابل استقلال چند برابر انگیزه دارند.

  • مثل اینکه الان در اوج دوران فوتبالت هستی، درست است؟

الان خدا را شکر شرایط خوبی دارم اما اوج فوتبال من زمانی بود که در آذربایجان بازی می‌کردم ولی آن زمانی کسی مرا ندید و به تیم ملی دعوت نشدم. آن زمان حتی از تیم آرسنال کی‌یف اوکراین پیشنهاد داشتم ولی متأسفانه در ایران هیچ خبری از من نبود.

  • اما لیگ آذربایجان هنوز هم در کانون توجه رسانه‌ها قرار ندارد؟

به هر حال من در لیگ این کشور درخشیدم ولی خیلی بدشانسی آوردم که دیده نشدم. در آذربایجان آقای گل شدم و برتی فوگتس به من پیشنهاد داد در تیم ملی آذربایجان بازی کنم و فکر می‌کنم آن زمان سرمربی تیم ملی ایران علی دایی بود. چند سال پیش باید برای تیم ملی بازی می‌کردم ولی این اتفاق نیفتاد. هنوز در این فوتبال به حقم نرسیده‌ام. من در سپاهان که بازی می‌کردم در ابتدا فیکس بودم ولی یکباره از ترکیب خارج شدم، در صبای قم مصدوم شدم و وقتی برگشتم سه‌هفته محروم شدم. بعدا به مس رفتم که دوباره مصدوم شدم و باز هم در سپاهان بازی کردم که لوکا مربی بود و دوباره اخراج شدم. فکر می‌کنم نصف دوران فوتبالم را اخراج شده‌ام و در تراکتور هم با ویکتور اختلاف داشتم اما خودم تصمیم گرفتم که خیلی زود جدا شوم و فکر می‌کنم این یک تصمیم خوب بود.

  • خوشحالی‌های بعد از گل تو هم سوژه شده است. مثل اینکه در این مورد با حنیف عمران‌زاده هماهنگ هستی؟

راستش را بخواهید به من می‌گویند که خوشحالی بلد نیستم ولی خودم خوشحالی‌های بعد از گلم را دوست دارم و این سبک خوشحالی را عوض نمی‌کنم. با حنیف قرار گذاشتیم که مثل دو غول خوشحالی کنیم؛ البته حنیف از من غول‌تر است! قول داده‌ام هر بار گل می‌زنم شادی‌ام را با حنیف تقسیم کنم. در آذربایجان هم که بازی می‌کردیم یک مدافع غول‌پیکر به‌نام یسیچ داشتیم که مثل حنیف پسر خوبی بود و با هم اینطوری شادی می‌کردیم. عمران‌زاده مرا یاد او می‌اندازد.

کد خبر 197346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز