مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: موسسه بیمه‌ای در آمریکا لیستی از ایمن‌ترین خودروهای سال 2013 را بر اساس میزان ایمنی رانندگی با این خودروها و میزان ایمنی مسافران و راننده منتشر کرده‌است.

خودرو

به گزارش گیزمگ، موسسه بیمه Highway Safety لیستی از 13 خودروی ایمن سال جدید میلادی را بر اساس ایمنی خودروهایی که سال گذشته جایزه Top Safety Pick را از آن خود کرده‌اند، یکی از برترین جوایز ایمنی خودروها در جهان، منتشر کرده‌است. این خودروها برای ایمن سازی رانندگی برای مسافران و راننده بهترین تمهیدات را اندیشیده‌اند.

هوندا آکورد دو در ( Honda Accord)

خودروی مدل آکورد شرکت هوندا تقریبا همیشه برترین جوایز و افتخارات ایمنی خودرو را از آن خود کرده‌است و امسال نیز تفاوتی با سال‌های دیگر ندارد. مدل دو در این خودرو چهره‌ای اسپرت‌تر دارد اما این چهره متفاوت تغییری در میزان ایمنی آن ایجاد نکرده‌است. مدل چهار در این خودرو نیز به اندازه مدل دو در از نظر ایمنی تحسین شده‌است.

کرایسلر 200 چهاردر (Chrysler 200)

شرکت کرایسلر ابتدا مدل 200 خود را در سال 2011 به بازار معرفی کرد و فروش آن به تدریج و سال به سال افزایش پیدا کرد. مدل این خودرو نسخه‌ای کوچکتر از کرایسلر 300 است اما در میزان ایمنی آن تغییری ایجاد نشده‌است.

دوج اَوِنجر (Dodge Avenger)

دوج اونجر در سال 2008 پس از هشت سال وقفه دوباره وارد بازار خودروی آمریکا شد. فروش این خودرو در سال 2012 با بهبودی قابل توجه مواجه شد و میزان ایمنی مدل 2013 آن می‌تواند میزان فروش آن را از سال گذشته نیز بیشتر کند.

فورد فیوژن (Ford Fusion)

خودروی فیوژن فورد که در پایان سال 2012 تولید شده‌است نیز در میان ایمن‌ترین خودروهای سال 2013 قرار دارد. ایمنی فیوژن به عنوان یکی از موفق‌ترین خودروهای فورد، می‌تواند در افزایش فروش آن در بازارها کمک کند. به نظر می‌آید شرکت فورد سالهای سخت گذشته را پشت سر گذاشته و بازگشت موفقیت‌آمیزی داشته‌است.

کیا اپتیما (Kia Optima)

طراحی خودروی اپتیمای کیا در سال 2011 تحول بزرگی را تجربه کرد و نسبت به مدل پیشین به‌خودرویی شکیل‌تر و زیباتر تبدیل شد. کیا در سال 2013 چند قابلیت ایمنی جدید به اپتیما افزود که مورد توجه موسسه Highway Safety قرار گرفت و یکی از بالاترین رتبه‌های ایمنی را به این خودرو اعطا کرد.

نیسان آلتیما ( Nissan Altima)

این مدل نیسان از دهه 90 میلادی همواره یکی از مورد توجه‌ترین خودروهای سواری با ابعاد متوسط بوده‌است و تا به امروز نیز تغییری در این روند ایجاد نشده‌است. نیسان برای مدل تولیدی سال 2013 خود تغییراتی در طراحی و عملکرد آلتیما ایجاد کرد و به علاوه در ایمنی این خودرو نیز بهبود‌های قابل توجهی ایجاد کرد.

سوزوکی کیزاشی (Suzuki Kizashi)

با این که فروش این خودرو در سال 2012 در آمریکا متوقف شد،‌این به آن معنی نیست که کیزاشی خودروی خوش‌طرح و ایمنی نیست. دست کم مالکان این خودرو می‌توانند از داشتن خودرویی ایمن در حین رانندگی اطمینان داشته باشند.

سوبارو لگسی (Subaru Legacy)

این خودرو واگنی از سال 2010 با تغییرات عمده طراحی مواجه نشده است اما به هر‌حال بهبود های کوچکی به صورت سال به‌سال در این خودرو به وجود آمده‌است و مدل 2013 این خودرو نیز از نظر ایمنی ارتقا بیشتری یافته است. خودروی Outback نیز بر اساس سکوی لگسی ساخته شده‌است و از همین جهان این خودرو نیز در میان ایمن‌ها قرار دارد.

آکورا تی-ال (Acura TL)

این خودرو یکی از معدود خودروهای لوکس به شمار می‌رود که در این لیست قرار گرفته‌است. این خودروی لوکس از ویژگی‌های ایمنی بالا در کنار قابلیت‌های متعدد برخوردار است و این می‌تواند قیمت بالای آن را برای خریداران توجیه کند. قرارگیری این خودرو در میان لیست ایمن ترین خودروها تعجبی ندارد زیرا آکورا توسط سازندگان خودروی هوندا آکورد تولید شده‌است.

ولوو اس-60 ( Volvo S60)

اساس محبوبیت این خودرو در بازار آمریکا رکورد‌هایی است که در زمینه ایمنی به نام خود ثبت کرده است و از این رو توانسته در لیست 13 خودرو ایمن سال قرار بگیرد.

پاسات فولکس‌واگن (Volkswagen Passat)

آخرین شرکتی که خودرویش در این لیست مهم قرار گرفته شرکت فولکس‌واگن است که با خودروی پاسات خود توانسته توجه این موسسه بیمه را به خود جلب کند.

به طور کلی در میان لیست ایمن‌ترین خودروها، شرکت‌های ژاپنی با هفت خودرو، شرکت های آمریکایی با سه خودرو و آلمان، سوئد و کره هریک با یک خودرو توانسته‌اند در لیست ایمن ترین خودروهای سال 2013 قرار بگیرند.

کد خبر 196817
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز