همشهری آنلاین: چهل روز از اسارت اهل بیت اباعبدالله الحسین (ع) گذشت و دیده‌ها چهل روز خون بارید و امروز در اربعین حسینی مشهدالرضا میزبان هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان حسینی بود.

بارگاه رضوی - عکس از فارس

بارگاه رضوی - عکس از فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ‌دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان از اقصی نقاط ایران با پای پیاده و سواره برای حضور در مراسم اربعین حسینی در جوار حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا(ع) عاشقانه آمدند.

از شب گذشته حرم مطهر امام هشتم(ع) حال و هوای دیگری دارد زائران و مجاوران حرم آقا در هوای سرد و سوزناک مشهد با دلی گرم آمده بودند تا اربعین مولایمان حسین را در جوار امام خوبی‌ها سوگواری کنند.

خیل عظیم عزاداران حضرت سید الشهدا (ع) و هیئت‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و معابر منتهی به حرم مطهر رضوی حضور داشته و مشهد حال و هوای دیگری دارد.

عزاداران، زائران و مجاوران حرم رضوی و هیئت‌های عزاداری، این حرم مطهر را همچون نگینی در برگرفته و در غم شهادت امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌زنند. عزاداران سرور و سالار شهیدان جهان، زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت رضا(ع) پنجره دلشان را به پنجره فولاد حرم مطهر رضوی گره زده و ضمن زیارت، سالروز اربعین شهادت جد بزرگوار آن حضرت را به ایشان تسلیت می‌گویند.

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی آغاز شده با شور و معنویت خاصی در روز اربعین نیز ادامه یافته و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در باره ویژگی‌های شخصیتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فلسفه قیام عاشورا‌، اربعین به سخنرانی و مداحی می پردازند.

عزاداران حسینی حال و هوای کربلا را به حریم رضوی آورده‌اند

بسیاری از هیئت‌های عزاداری سایر نقاط کشور نیز براساس سنت دیرینه خود را برای شرکت در مراسم عزاداری اربعین، دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) خود را به مشهد رسانده‌اند.

مراسم عزدارای اربعین و دهه آخر صفر در مشهد باشکوه و معنویت خاصی در حرم مطهر رضوی آغاز شده و در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به اوج خود می‌رسد.

با توجه به تشرف حدود 3700 هیئت مذهبی در آستانه اربعین و دهه آخر صفر به مشهد، 700 هزار محصول فرهنگی توسط آستان قدس رضوی به کاروان های عزاداری و زیارتی اهدا می‌شود.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی متعدد، قربانی، نذور، اطعام، توزیع محصولات فرهنگی و برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در سطح شهر مشهد مقدس است.

در این میان حرم مطهر معابر منتهی به حرم مطهر رضوی حال و هوای دیگری داشته و مملو از خیل عظیم عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) و هیئت‌های عزاداری است.

در این مدت بیش از 500 برنامه فرهنگی، تبلیغی و مذهبی توسط آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 196685
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز