همشهری‌آنلاین: درحالی که شرکت کره‌ای سامسونگ تنها تولید کننده موفق تلفن‌های اندروید محسوب می‌شود، این شرکت در نظر دارد تلفن‌های هوشمندی را با سیستم عامل تایزن آزمایش کند.

تایزن سامسونگ

به گزارش مهر، براساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، شرکت سامسونگ درنظر دارد نخستین تلفن‌های هوشمند خود را با سیستم عامل تایزن در سال 2013 ارائه کند. جزئیات این خبر هنوز گزارش نشده است اما گفته می شود که سامسونگ همراه با اینتل بخشی از پلتفورم گروه تکنیکال استرینگ را تشکیل داده‌اند.

سیستم عامل تایزن توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می‌شود و توسط انجمن تایزن ارائه شده‌ و ریاست آن برعهده گروه تکنیکال استرینگ است.

اگر سامسونگ قدرت بازاریابی خود را در پس دستگاه‌های اولیه تایزن قرار دهد، اما این اقدام پرسش‌هایی را هم درباره رابطه بلند مدت آن با گوگل به میان می‌آورد.

سامسونگ چندی پیش تولید دستگاه‌های دارای ویندوز 8 را در دستور کار خود قرار داده است و گوگل نیز براساس گزارش‌های منتشر شده قدرت خود را در پس شرکت موتورولا قرار داده که اخیرا آن را خریداری کرده است. شاید هیچ شرکتی نمی‌خواهد که بدون دست زدن به اقدامات احتیاطی کار جدیدی انجام دهد. 

more  گوگل یکی از بخش‌های موتورولا را می‌خرید

اگر سامسونگ احساس کرده است که برند گلکسی بزرگتر از اندروید است، در این صورت ممکن است بخواهد که این برند را حتی فراتر از خود نیز توسعه دهد و مسیر آمازون را طی کرده و تلفن‌های گلکسی اندرویدی بدون برنامه‌های اجرایی گوگل چون نقشه و پلی استور ارائه کند و یا می‌تواند به طور کلی از اندروید صرف نظر کرده و روی تایزن تمرکز کند.

هر دو اقدام در سال 2013 ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشند و به نوعی تکرار کننده تجربه ساخت سرویس نقشه اپل را رقم بزند. اما اگر سامسونگ سال‌ها به سرمایه گذاری در تایزن پرداخته بود و برنامه‌های اجرایی شخص سوم خود را می‌ساخت می‌توانست برند گلکسی را از اندروید جدا کند، اما همه این‌ها استراتژی‌های بلند مدت هستند.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد دستگاه‌های مبتنی بر تایزن سامسونگ باشیم و شاید این اتفاق در کنگره جهانی موبایل که ماه فوریه (بهمن - اسفند) برگزار می شود رخ دهد اما تاکنون هیچ تاریخی مورد اشاره قرار نگرفته است.

کد خبر 196545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز