مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: کوله‌های پل فلزی کن در حال احداث است و این پل به زودی نصب خواهد شد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: سازه پل جدید کن به تهران رسیده و بعد از اتمام احداث کوله و اجرای فونداسیون، پل جدید نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پل فلزی است و جایگزین پل بتنی رود کن خواهد شد در خصوص استحکام این سازه در مقایسه با بتن اظهار کرد: متناسب با کارکرد هر سازه می‌توان برای آن مقاومت لازم را ایجاد کرد بتنی یا فلزی بودن یک سازه دلیلی بر استحکام آن نیست. به عنوان مثال می‌توان با اجرای تمهیدات لازم، یک سازه آجری مقاوم در برابر زلزله، یک سازه فلزی مقاوم و یک سازه بتنی مقاوم احداث کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری با بیان اینکه انتخاب بتن یا فولاد یک کار مهندسی است گفت: جنس سازه پل بر اساس زمان، دهنه و نوع آن انتخاب می‌شود. اگر زمان کافی برای احداث وجود داشته باشد، پل بتنی ارجحیت دارد به این دلیل که ارزان‌تر تمام می‌شود و نگهداری آن نیز ساده‌تر است.

حسینی افزود: در صورتی که با کمبود زمان مواجه باشیم، پل فلزی ارجحیت پیدا می‌کند. همانند پل کن که باید ترافیک هر چه سریع‌تر بازگردانده شود.

وی تصریح کرد: وقتی بتن ریزی انجام می‌شود باید مدت زمانی بگذرد تا بتن مقاومت پیدا کند و سپس مرحله بعد را آغاز کرد. اما فولاد را می‌توان در کارخانه ساخت و بعد نصب کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تصریح کرد: به همین دلیل اولویت‌های حوزه عمرانی برای جایگزین پل کن، فولادی است در صورتیکه پل قبلی بتنی بوده است.

کد خبر 196170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز