یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر شورای‌عالی فضای مجازی وعده داد که به 100 سایت اینترنتی برتر به انتخاب مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، اینترنت با سرعت بالا و میزبانی و پهنای باند رایگان ارائه خواهد داد و برای 100 شرکت تولیدکننده برتر در حوزه فضای مجازی نیز تسهیلات کم بهره اعطا می‌کند.

internet

دکتر مهدی اخوان بهابادی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال با اشاره به افزایش روز افزون و گسترش توسعه علم در دنیا و به تبع آن سرعت قابل توجه این توسعه در کشور، خاطرنشان کرد: برای گسترش این بخش و حمایت از فعالان حوزه رسانه‌های دیجیتال، 2 روش حمایتی پیش از تولید و پس از تولید باید درنظر گرفته شود که اگرچه حمایت‌های پیش از تولید نیازمند هزینه‌های قابل توجهی است که ممکن است اجرایی نشود اما در روش حمایت‌های پس از تولید برپایی جشنواره‌هایی مانند رسانه‌های دیجیتال و شناسایی و تقدیر از برگزیدگان می‌تواند در این زمینه بسیار راه‌گشا باشد.

به گزارش مهر، وی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از جمله فعال‌ترین دستگاه‌های کشور در حوزه فضای مجازی بعد از تشکیل شورای‌عالی فضای مجازی دانست و تاکید کرد: براین اساس شورای‌عالی فضای مجازی آمادگی حمایت از برترین‌های این حوزه را به انتخاب مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزات ارشاد دارد.

اخوان پیشنهاد داد که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال لیستی از 100 وب‌سایت برتر و پربیننده کشور را با کار کارشناسی دقیق تهیه کند تا شورای‌عالی فضای مجازی تسهیلاتی همچون به نزدیک صفر رساندن هزینه‌های میزبانی و نیز پهنای باند اینترنت این سایت‌ها را فراهم کند.

وی گفت: براین اساس با تامین پهنای باند مورد نیاز این وبسایت‌های برتر، اگرچه به صورت کلی امکان رفع سرعت اینترنت فعلا وجود ندارد اما برای این سایت‌ها محدودیت اینترنت را برداشته و اینترنت با سرعت بالا فراهم خواهیم کرد تا کاربران با سرعت بالا و مناسب به این سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی در عین حال در زمینه تسهیلات مدنظر این شورا برای فعالان حوزه نرم افزار و تولید بازی علاوه بر برقراری امکانات زیرساختی وعده داد که به 100 شرکت برتر در 10 حوزه مختلف به انتخاب مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تسهیلات با بهره 4 درصد اختصاص می‌یابد.

اخوان از تشکیل کمیسیون ارتقای تولید محتوای فضای مجازی در ذیل شورای‌عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: در این کمیسیون دستگاه‌های مختلفی عضو هستند و فعالان این حوزه می‌توانند برای رفع مشکلات موجود پیشنهادات خود را به این کمیسیون ارائه کنند.

ششمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال 13 تا 23 مهرماه سال جاری در 6 بخش اصلی و 4 فرعی در محل مصلی تهران برگزار شد و عصر شنبه 9 دی ماه مراسم اختتامیه این جشنواره همراه با معرفی برگزیدگان و رونمایی از دو طرح ملی در تالار وحدت برگزار شد.

 

کد خبر 196129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز