همشهری‌آنلاین: در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آخرین روزهای سال 2012، می‌توان طیفی از آثار داستانی، کتاب‌های کودک و آثار غیرداستانی را مشاهده کرد.

کتب آمریکا

مهر به نقل از یو اس ‌ای تودی نوشت: در حالی که بازار خرید کتاب‌های الکترونیکی از همیشه گرم‌تر است، مردم هنوز ترجیح می‌دهند با خرید کتاب‌های جلد سخت، رسیدن سال جدید را به یکدیگر تبریک بگویند.

در راس فهرست پرفروش‌های یو اس ‌ای تودی، کتاب جدیدی از مجموعه پرفروش جف کینی قرار دارد. او با جلد جدید قصه‌های «یک بچه بزدل» با عنوان «چرخ سوم» بیشترین مخاطب را برای خود دست و پا کرده است. این کتاب که تقریبا یک ماه پیش به بازار آمده، برای رده سنی کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

«هابیت» کتاب جی آر آر تالکین که ماجراهای‌ هابیتی به نام بیلبو بگینز را بیان می‌کند، با اکران فیلم اقتباسی پیتر جکسون از این کتاب، دوباره به فهرست پرفروش‌ها پیوسته است. این کتاب که نخستین بار در سال 1937 منتشر شد، با ویرایش جدید در سال 1997 به بازار آمد. تالکین این کتاب را برای بچه‌ها نوشته بود و داستان آن مقدمه‌ای بر ماجراهای «ارباب حلقه‌ها» است. این کتاب اکنون در ردیف دوم پرفروش‌ها جای دارد.

در مکان سوم یک کتاب غیرداستانی به نام «کشتن کندی: پایان یک سلطنت افسانه‌ای» جای دارد. این کتاب نوشته بیل اورایلی و مارتین دوگارد، روایتی تاریخی از رویدادهایی است که حول ماجرای ترور جان اف.کندی رییس جمهور آمریکا وجود دارد. این کتاب اواسط اکتبر منتشر شده است.

«پناهگاه امن» نوشته نیکلاس اسپارکز نویسنده پرفروش آمریکایی در جایگاه چهارم قرار دارد. این کتاب داستانی که در آغاز پاییز به بازار آمد از همان زمان به فهرست پرفروش‌ها پیوست.

«اثبات وجود خدا» نوشته ابن الکساندر که در ژانر مذهبی/ روحی جای می‌گیرد دو ماه پیش به بازار آمد. این کتاب را انتشارات سیمون اند شوستر منتشر کرده و درباره زندگی پس از مرگ است.

«قاچاقچی» جدیدترین کتاب جان گریشام که دو ماه پیش وارد بازار کتاب شد، از همان زمان وارد فهرست پرفروش‌ها شده است و اکنون در مکان ششم جای دارد.

«پنجاه طیف خاکستری» نوشته‌ای ال جیمز که ابتدا به صورت الکترونیکی منتشر شد و بعد به صورت کتاب چاپی وارد بازار کتاب شد، از اوایل سال 2012 منتشر شده و اکنون مکان هفتم را اشغال کرده است. این کتاب گرچه با بدترین نقدها از سوی منتقدان روبه رو شده، اما در بسیاری از فهرست‌های پرفروش جای گرفت.

«دختر رفته» نوشته گیلیان فلین که از تابستان منتشر شد، همچنان در فهرست پرفروش‌های آمریکا جای دارد و به چندین زبان ترجمه شده است. این کتاب داستانی مکان هشتم را به خود اختصاص داده است.

مکان نهم در اختیار کتابی غیرداستانی از ژانر بیوگرافی است. «کشتن لینکلن: ترور شوک برانگیزی که آمریکا را عوض کرد» نوشته بیل اورایلی و مارتین دوگارد که سه ماه پیش منتشر شد، درباره کشتن آبراهام لینکلن رییس جمهور آمریکاست.
«توماس جفرسون: هنر قدرت» نوشته جان میچم دیگر کتاب بیوگرافی این فهرست در مکان دهم جای دارد. در این کتاب نویسنده زندگینامه سومین رییس جمهور آمریکا را ارایه می‌کند و کتاب خود را با این استدلال شروع می‌کند که بدون درک جفرسون نمی‌توان آمریکا را شناخت.

کد خبر 195901
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز