فریبا خانى: دهمین دوره‌ی نمایشگاه «یاد یار مهربان» درست یک‌ماه دیگر (7 بهمن) در باغ کتاب برگزار می‌شود.

یاد یار مهربان، با 21 هزار عنوان کتاب

باغ کتاب، پروژه‌ی بزرگ شهرداری تهران است. نمایشگاهی دائمی با موضوع‌ بندی‌های خیلی مشخص برای کتاب. حالا فاز اول این باغ در بهمن‌ماه قابل بهره برداری است و این اتفاق با نمایشگاه  یاد یار مهربان همراه می‌شود که خانواده‌ها و بازدیدکنندگان به شکل دوستانه‌تری با باغ کتاب آشنا شوند.

دکتر مسعود شهرام‌نیا، مسئول نشر شهر  و مدیر نمایشگاه یاد یار مهربان  به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:«حدود پنج ماه قبل  فراخوان دادیم و 530 ناشر به مؤسسه‌ی نشر شهر مراجعه و ثبت نام کردند و در این دوره از نمایشگاه، 21 هزار عنوان کتاب انتخاب شده است که در اختیار مدیران مدارس، خانواده‌ها و دانشگاهیان و حوزه‌ها قرار می‌گیرد.

همه‌ی مقاطع ( ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) می‌توانند از این تسهیلات که شهرداری  اختصاص داده است، استفاده ‌کنند.

امسال هنوز حضور  وزارت ارشاد صد در صد مشخص نشده است، اما شهرداری، این نمایشگاه را  حتی اگر ارشاد حضور نیابد با بودجه‌ی خودش برگزار می‌کند.

 ویژگی نمایشگاه دهم این است که  سال‌های گذشته بیش‌تر تمرکزش بر روی مدارس شهر تهران بود و این‌ که اولیای مدرسه‌ها  می‌آمدند  به این نمایشگاه و کتاب تهیه می‌کردند. اما امسال خانواده‌ها هم می‌توانند به نمایشگاه بیایند و از تخفیف ویژه‌ی این نمایشگاه استفاده کنند.»

او می‌گوید:«سعی شده است که کتاب‌ها تازه باشند و تاریخ چاپ کتاب‌ها از سال 89 تا 91 است  تا کتاب‌های تازه در اختیار مردم قرار گیرد.»

او درباره‌ی تاریخ برگزاری نمایشگاه می‌گوید:
«نزدیک شدن به دهه‌ی فجر و افتتاح فاز اول باغ کتاب سبب شد در بهمن ماه این نمایشگاه را برگزار کنیم. امسال هم مثل سا‌ل‌های گذشته، برنامه‌ی بازدید مدارس هم پیش‌بینی شده است.»

او در پاسخ به این سؤال که چرا وسایل کمک آموزشی دیگر در این نمایشگاه ارائه نمی‌شود، می‌گوید:« تحویل وسایل کمک آموزشی هم‌زمان با نمایشگاه کار مشکلی بود و این اتفاق تا بعد از نمایشگاه ادامه داشت، اما  در مورد کتاب‌ها این طور نیست. ما کتاب‌ها را همان زمان تحویل می‌دهیم، اما برای تحویل وسایل کمک آموزشی دچار مشکل بودیم. البته شهرداری اعتباراتی را در نظر دارد و می‌خواهد مدارسی را که به این وسایل احتیاج دارند، تجهیز ‌کند.»

 

همشهرى دوچرخه‌ى شماره‌ى 682

عکس: محمود اعتمادى

کد خبر 195769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز