همشهری آنلاین: پس از مرگ یکی از هواداران فوتبال در باسکلند که پس از یک بازی در بیلبائو هدف گلوله پلاستیکی شلیک شده از سوی پلیس قرار گرفت، مقامات این استان شمالی اسپانیا استفاده از این سلاح جنجالی را از اول ماه ژانویه ممنوع کردند.

spain

روزنامه اتریشی استاندارد گزارش داد، این گلوله‌ها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پلیس اسپانیا احساس تهدید کند. گلوله ابتدا به زمین می‌خورد و بعد به شکل غیرمستقیم به قربانی می‌رسد و همین باعث می‌شود امکان نشانه گیری دقیق وجود نداشته باشد.

گرچه در صورت استفاده صحیح از گلوله‌های پلاستیکی، گلوله به پای شخص مورد نظر اصابت می‌کند و فقط باعث درد می‌شود و نباید موجب جراحت شدید شود، اما همیشه خسارت‌های جانبی ناخواسته‌ای را در پی داشته است.

بیشترین جراحات ناشی از این اسلحه برای کسانی است که گلوله به صورت شان می‌خورد. در عملیات پلیس علیه یک تظاهرات در بارسلونا در ماه نوامبر، یک زن 42 ساله که در حال عبور از محدوده بود، به واسطه برخورد گلوله، چشم خود را از دست داد.

قرار است به جای این گلوله‌ها نوع دیگری از گلوله‌های پلاستیکی به کار گرفته شود که می توان به صورت مستقیم و دقیق تر به سمت هدف شلیک کرد.

در دیگر مناطق اسپانیا همچنان از گلوله نوع اول استفاده خواهد شد. ایگناسیو اولوئا، وزیر کشور اسپانیا گفته است در صورتی که این سلاح به صورت صحیح و از فاصله ایمن به کار گرفته شود، "بسیار ایمن و کارآمد" خواهد بود.

کد خبر 195101
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز