همشهری‌آنلاین: آلبوم پندار تجربه‌ای است از در هم آمیزی موسیقی و ساز دیگر مناطق باموسیقی ایرانی که به آهنگسازی و تنظیم آرش عادل‌پور و با همراهی گروه آشا از سوی انتشارات نغمه حصار به بازار موسیقی عرضه شده است.

پندا آلبوم موسیقی

به گزارش همشهری‌آنلاین، «پندار» عنوان نخستین آلبوم از «مجموعه فرنشین» اثری از آرش عادل پور است. این آلبوم گونه‌ای موسیقی تلفیقی است و فضای توصیفی آن بسیار تاثیرگذار است. ملودی ها در این آلبوم به گونه ای طراحی شده که شنونده بتواند لحظه به لحظه مدیوم را همراهی کند. همینطور هر یک از سازها نماد عناصر موجود در این فرایند هستند. حالات توصیفی در این موسیقی  بیش از آنکه متکی بر فرم‌های تلفیق موسیقی ایرانی با انواع دیگر موسیقی باشد، بر درک و دریافت و تجربه شخصی آهنگساز متمرکز شده است.

در بروشور این آلبوم آمده است: «آلبوم  توصیف یک داستان، یک مسیر یا به نوعی یک تجربه درونی و گام به گام است که از خودآگاهی به سوی کمال می رود. سبک را در اینجا عرفان می‌توان نامید. موسیقی سنتی و سنت‌های غنی آن بر روی تعدادی از ملودی‌ها تاثیر گذاشته است اما این موسیقی شخصیت منحصر به فرد خود را دارد. در اینجا عنصری از داستان‌سرایی در کلیت اثر به چشم می‌خورد. در واقع یک داستان‌سرایی مدرن از طریقت کهن به سوی واقعیت غایی.»

گروه«آشا» در این آلبوم از سازهای سنتی و محلی ایرانی در کنار سازهای مدرن برای خلق ملودی‌ها و نغمه‌هااستفاده کرده است. کلیت موسیقی توسط آرش عادل پور نوازنده گیتار گروه ساخته و تنظیم شده و اعضای گروه بر اساس برداشت شخصی و حس خود از قطعه، بداهه‌نوازی پرداخته‌اند.

آهنگ‌های زیر در این آلبوم آمده است:زندگی در جریان،آماده‌ سازی،مانترا (ذکر)،رسیدن به نور،تعلیق،مقدمه به سوی او،به سوی او،پیدا

موسیقی به کار رفته در این آلبوم نوعی موسیقی سبک مصرفی است، و شنونده با شنیدن آن احساسی از روانی و راحتی و سبکروحی را در خود می‌یابد.

انتشارات نغمه حصار از جمله ناشران نوپا در حوزه موسیقی است که در مدت کوتاهی که از فعالیت آنها گذشته است، سعی کرده به سمت تولید کارهایی سوق پیدا کند که چه در موسیقی سنتی و چه در موسیقی دیگر ملل و گونه‌ها، سخن و حرف وتجربه‌ای غیرتکراری را روایت کنند.

این ناشر به بازاریابی کارها در فضای جهانی نیز چشم دارد و وعده داده است که این آلبوم را  در سال 2013 توسط شرکت لیکوید میوزیک در سطح جهان پخش خواهد شد.

کد خبر 195081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز