همشهری آنلاین: مدیر کل بهزیستی استان تهران از پذیرش یک هزار و 580 کودک خیابانی در 3 مرکز ویژه این کودکان خبر داد.

child

ولی الله نصر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: درحال حاضر سه مرکز ویژه نگهداری کودکان خیابانی در استان تهران فعالیت می کند که دراین مراکز کودکانی که از سوی مراجع قضایی و نیروی انتظامی به بهزیستی سپرده می‌شوند از آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: براساس آمارهای موجود سال گذشته هزار و 580 کودک به مراکز نگهداری واگذار شدند که امسال نیز احتمالا همین تعداد کودک جمع آوری خواهند شد اما آمار دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه 80 درصد کودکانی که در مراکز و خانه‌های کودک و نوجوان نگهداری می‌شوند، بد سرپرست هستند، گفت: در مجموع حدود 23 هزار کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که 80 درصد آنها بد سرپرست هستند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ کرامت کودکان در مراکز بهزیستی اکثر مراکز آموزشی ما فاقد تابلو سر در است، گفت: تمام تلاش و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اینکه کودکان بهزیستی همانند کودکان عادی زندگی کنند انجام شده و همچنین محیطی همچون خانه برای آنان فراهم شده است.

نصر درمورد کودکان ترخیص شده نیز گفت: به همین منظور در ترخیص افراد بی‌سرپرست پس از به دست آوردن شرایط ترخیص، همکاری‌های لازم انجام می‌شود و برای اشتغال آن‌ها و همچنین کارآفرینی، حمایت‌های لازم از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

 

کد خبر 194943
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز