دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین جشنواره، طهران کاشی‌نو با هدف فرهنگ سازی نوسازی مردمی در شهر تهران، جهت ایجاد فضایی برای همگرایی در نوسازی بافت‌های فرسوده شهر در سه بخش عکس، فیلم و فیلمنامه برگزار می‌گردد.

فراخوانی برای عکاسی از بافت فرسوده تهران

به گزارش هنرآنلاین موضوعات پیشنهادی جشنواره برای بخش عکس شامل بافت فرسوده از نگاه مردم شهر تهران، اثرات مثبت نوسازی محلات فرسوده، تاثیر مشارکت مردمی در تسریع نوسازی شهر، تاثیرات منفی زندگی در بافت فرسوده، زلزله خطری در کمین بافت‌های فرسوده است.

شرکت تمامی عکاسان حرفه‌ای و آماتور در این جشنواره آزاد است و هر متقاضی می‌تواند حداکثر با ۱۰ فریم تک عکس با این مشخصات، (حداقل عرض عکس ۳۰ سانتی متر با دقت ۳۰۰ dpi با فرمت tiff یا JPG) در جشنواره شرکت نماید.

متقاضیان باید عکس‌های خود را در بدین ترتیب نامگذاری کنند: اگر نام عکاس میلاد حمیدی است، نخست نام خانوادگی، سپس نام و درآخر شماره ترتیب را بنویسید: hamidi-milad-01، بر روی CD یا DVD، نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود را بنویسند.

همچنین متقاضیان باید فرم شرکت در مسابقه را پر کنید (حتما زمان و مکان عکاسی ذکر شود) و همراه آثار با پست، یا حضوری به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

آثار ارسالی می‌بایست حتماً در محدوده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ثبت شده باشد.

در این جشنواره فقط  آثار مستند پذیرفته می‌شوند و از هرگونه دستکاری و اصلاح که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش می‌سازد اجتناب شود.

هیات داوران این جشنواره افشین شاهرودی، محمدمهدی رحیمیان و حسن غفاری است.

در پایان گفتنی است برگزیده اول،دوم و سوم این جشنواره علاوه بر لوح سپاس، تندیس جشنواره به ترتیب مبلغ ۵۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۱۵میلیون ریال است.

آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره ۳۰ آذر ماه است و داوری‌ها دی ماه صورت می‌گیرد.

کد خبر 194729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز