رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صبح دیروز و در حاشیه بازدید از نمایشگاه جنبی گردهمایی بزرگ باستان شناس ها در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری که آیا وعده‌های رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، مبنی بر ورود 7/5 میلیون گردشگر به کشور، رشد 300درصدی صادرات صنایع‌دستی تا پایان سال و وعده‌ها در مورد حفاظت و صیانت از محوطه‌ها و آثار تاریخی محقق خواهد شد یا آنکه با تغییر مدیریت، برنامه‌ها نیز تغییر و وعده‌های جدید جایگزین می‌شود، گفت: تمام برنامه‌ریزی ها از زمان آقای مشایی را ادامه خواهیم داد.

به گزارش همشهری یازدهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناس‌ها صبح دیروز با چهار سال تأخیر و همزمان با هفته پژوهش در موزه ملی ایران برگزار شد. براساس این گزارش، قطع برق موزه ملی ایران به هنگام سخنرانی رئیس موزه ملی ایران در نخستین حضور رسمی ملک زاده در گردهمایی بزرگ باستان‌شناس‌ها موجب به تعویق افتادن ادامه این مراسم شد. دلیل قطع برق به هنگام برگزاری این مراسم رسمی که با حضور باستان‌شناس‌ها و برخی دیپلمات‌های خارجی برگزار شد، نفوذ آب به شبکه برق رسانی موزه در حال تکمیل مربوط به آثار دوران اسلامی موزه ملی ایران اعلام شد. محمد شریف ملک‌زاده پس از آنکه برق سالن وصل شد خطاب به مهمانان حاضر در یازدهمین نشست سالانه باستان‌شناس‌ها گفت: باستان‌شناس‌ها هنرمندان و استادان گمنام این کشور هستند. ملک‌زاده همچنین از مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران خواست تا ظرف دو ‌ماه آینده خانه باستان‌شناس‌های ایران را با همکاری باستان‌شناس‌ها راه‌اندازی کند و پیش از شروع سال جدید خانه باستان‌شناس‌های کشور افتتاح شود.

رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی همچنین از رئیس پزوهشگاه باستان‌شناسی کشور نیز خواست تا هر سال از اندیشه باستان‌شناس‌ها تجلیل و تدبیری اندیشیده شود تا باستان‌شناس‌های بازنشسته کشور نیز که اکنون در خانه‌هایشان نشسته‌اند امکان انتشار کتاب‌ها و اندیشه هایشان را داشته باشند. ملک‌زاده با تأکید بر اینکه شناخت گذشته برای ساختن آینده بر پایه هویت فرهنگی خویش اهمیت دارد گفت: پویایی آینده نیازمند پیوستگی دیروز، امروز و فردای ملت‌هاست. وی با تأکید بر اینکه در دهکده جهانی کنونی، فرهنگ ایرانی در عرصه جهانی نیازمند شناساندن است، افزود: سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان یگانه نهاد حفاظت و صیانت از معنی ایرانی بودن و فرهنگ ایران فعالیت می‌کند. رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، باستان‌شناسی را بازوی کوشای سازمان میراث فرهنگی خواند و گفت: آینده باستان‌شناسی کشور با هزاران سخن نگفته و کلنگ نزده روشن است.

 

کد خبر 194478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز