چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس بخش ایمونوبیوشیمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی و تولید آلرژن اصلی خربزه برای اولین بار در دنیا خبر داد.

خربزه

دکتر عبد الرضا وارسته، رییس بخش ایمونوبیوشیمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خربزه یکی از میوه های سنتی کشور است که بسیاری از افراد با مصرف این میوه دچار علایم آلرژیک از جمله آبریزش بینی و احساس خارش و درد در ناحیه گلو می‌شوند.

وی با بیان این که آلرژی، ناشی از یک سری مولکول‌های پروتئینی است ادامه داد: اقدام مهم ما شناسایی یکی از آلرژن‌های اصلی خربزه است.

وارسته با اشاره به این که چند مولکول باعث آلرژی می‌شوند که یکی از آنها آلرژن اصلی بوده و در اکثر افراد آلرژی ایجاد می‌کند تصریح کرد: مولکول CUC M2 را به صورت نوترکیب و با استفاده از مهندسی ژنتیک تولید کردیم که از آن می‌توان به عنوان ابزار تشخیص آلرژی استفاده کرد.

رییس بخش ایمونوبیوشیمی مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: شدت آلرژی به خربزه در افراد مختلف است؛ گاهی حتی با تداوم مصرف خربزه شدت این علائم بیشتر می‌شود؛ اما با آلرژن شناسایی شده، می‌توان در آینده به تولید واکسن ضد آلرژی میوه نیز امیدوار بود.

 

کد خبر 194154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز