معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات، تاریخ و نحوه انتقال ضریح جدید امام حسین(ع) به عراق را مشخص نکرد اما گفت: مسئولان ایرانی و عراقی تاریخ و نحوه انتقال ضریح را تا پایان هفته جاری تعیین خواهند کرد. پیش‌تر اعلام شده بود ضریح جدید از مرز شلمچه وارد عراق می‌شود.

امام حسین

محمدحسن عباسی فر گفت: استقبال پرشور مردم ایران از کاروان ضریح جدید‌ امام حسین(ع)، زمان بندی پیش‌بینی شده از سوی ستاد را برای انتقال آن به عراق تغییر داد.

وی ادامه داد: هرچند طرف عراقی تاکنون آمادگی خود را برای انتقال ضریح جدید‌به این کشور اعلام نکرده اما ‌ در حال بررسی انتقال ضریح به‌صورت زمینی یا هوایی است. عباسی فر گفت: مسئولان ایرانی و عراقی در حال مذاکره با یکدیگر هستند و به‌احتمال زیاد تا پایان هفته جاری تاریخ دقیق و نحوه انتقال ضریح مشخص خواهد شد.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: ضریح جدید حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع)، امروز به خرمشهر و پس از آن به شلمچه منتقل خواهد شد. عملیات انتقال ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع)پنجم آذر‌ماه امسال از شهر قم - محل ساخت ضریح - آغاز شده بود.

در ضریح مطهر امام حسین(ع) 118کیلو و 650گرم طلا کار شده است که تماما از محل نذورات و هدایای ارادتمندان به آستان سیدالشهدا (ع) تأمین شد.

کد خبر 193969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز