دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که شکلات، درمان مناسبی برای سرفه‌های مزمن است

شکلات تلخ، درمان سرفه‌های مزمن

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس تحقیقات انجام شده یکی از مواد تشکیل دهنده در کاکائو می‌تواند علائم سرفه‌های مزمن و حاد را درمان کند.

در یک آزمایش بالینی حدود 300 نفر که مبتلا به سرفه مزمن بودند در 12 بیمارستان مورد آزمایش قرار گرفتند، آنها روزی دوبار به مدت 14 روز از یک شبه قلیایی طبیعی (theobromine) که از مواد تشکیل دهنده شکلات خام گرفته شده بود، استفاده کردند.

مواد شیمیایی موجود در دانه‌های کاکائو می‌تواند علائم سرفه را کاهش دهد

اولین نتایج نشان می‌داد که 60 درصد از بیماران تاحدی از سرفه‌های مزمن خود رهایی پیدا کرده‌اند.

محققان اظهار داشتند که خوردن روزانه یک تکه شکلات تلخ که حاوی میزان کافی ماده فعال است می‌تواند برای از بین بردن سرفه‌های مزمن موثر باشد. درحالی که این مسئله را نمی‌توان یک درمان در نظر گرفت و این علائم با اتمام درمان بازگشت خواهند داشت.

تحقیقات پیشین در موسسه ملی قلب و ریه نیز نشان داده است که به نظر می‌رسد theobromine عملکرد اعصاب حساس را مسدود می‌کند که این امر به نوبه خود سرفه کردن را تسکین می‌بخشد. مشخص شده است که این ماده در ترکیبات شکلات بسیار موثرتر از استفاده از داروهای دارای کدئین است.

ممکن است هرکس در دوره‌هایی از زندگی خود دچار سرفه‌های مزمن شود، اما برخی از افراد به نوعی درگیر این سرفه‌ها هستند که گاهی زندگی روزانه آنها متوقف می‌شود.

میزان theobromine در این آزمایش 1000 میلی گرم بود درحالی که شکلات تلخ در هر 30 گرم خود دارای 450 میلی گرم theobromine است، این میزان در شکلات شیرین شده تلخ به 150 میلی گرم و در شکلات شیری به 60 میلی گرم می‌رسد.

آلین موریس رئیس این گروه تحقیقاتی گفت: ماده جدیدی که برای درمان سرفه مورد استفاده قرار دادیم بسیار موثر بود.

وی افزود: خوردن یک تکه شکلات تلخ در روز که دارای سطح بالایی از این ماده است می‌تواند برای افرادی که دارای سرفه‌های مزمن هستند موثر باشد، از طرفی خوردن شکلات روزانه ممکن است تأثیرات ناخواسته دیگری از جمله اضافه وزن در پی داشته باشد.

کد خبر 193863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز